Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zachování množství v předškolním a mladším školním věku
Hejlíková, Tereza ; Lukavský, Jiří (oponent) ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo pokusit se zopakovat známý experiment Jeana Piageta, který zkoumá dosažení pojmu zachování veličiny a zreprodukovat tak jeho teorii s dětmi ze současné populace. Zároveň jsme se pokusili Piagetově teorii položit dvě otázky. Odpovědi na tyto otázky měly vytvořit jakousi alternativní teorii k té Piagetově a doplnit ji o nově získané poznatky. Nejdříve jsme prostudovali odpovídající část monografie The Child's Conception of Number (Piaget, 1997), abychom porozuměli závěrům autora. Přejali jsme design jeho experimentu, který jsme pak mírně doplnili. Takto modifikovaný experiment jsme adiministrovali se šestnácti dětmi ve věku od 4 do 7,5 roku. Získaná data jsme poté analyzovali stejným způsobem jako Piaget, jen s tím rozdílem, že jsme se zvlášť zaměřili na ty dětské reakce, které nám pomohly odpovědět na naše experimentální otázky. V závěru badatelské práce jsme konfrontovali naše poznatky s poznatky Piageta a ukázali jsme tak možnost, jak je rozšířit a podívat se na ně z jiného úhlu pohledu. Protože jsme došli k závěru, že na základě námi nasbíraných a zanalyzováných dat se nemůžeme plně/ztotožnit se závěry Piageta, zformulovali jsme nakonec naši vlastní teorii. Došli jsme k závěru, že děti mohou být v dosažení pojmu zachování množství úspěšné nejen díky osvojení určitých...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.