|
Vývoj nabídky vzdělávacích pořadů České televize v letech 1992 až 2010
Havlíková, Vendula ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce mapuje vývoj programové nabídky vzdělávacích pořadů uvedených České televizí v letech 1992 až 2010. Hlavní tendence v tvorbě programové koncepce jsou vykresleny na pozadí konkrétních politických, společenských a technologických souvislostí, jež byly pro Českou republiku v daném období charakteristické. Teoretická část shrnuje některé relevantní poznatky z oblasti sociologie, psychologie a mediálních studií týkající se procesu socializace a výchovy s důrazem na děti. Jedna samostatná kapitola je věnována problematice definování vzdělávacího pořadu, legislativnímu a další společenskému vymezení poslání České televize ve vztahu ke vzdělávání. Empirická část prostřednictvím archivních rešerší ročenek a publikací České televize, softwarového systému PROVYS, interních i veřejně přístupných dokumentů jednotlivých orgánů ČT a především rozhovory a konzultacemi se současnými i někdejšími pracovníky ilustruje vývoj a změny v daném období. Výsledkem je obsáhlý obraz hlavních tendencí vývoje televizního vzdělávání z produkce pověřených skupin či center. Práce nepodává vyčerpávající všech vzdělávacích pořadů vysílaných Českou televizí v daném období, což by podle vzhledem k amorfnímu charakteru daného žánru snad ani nebylo proveditelné, ale snaží se o kontextualizaci statutu televizního...
|
|
Depicting colonial and post-colonial attitudes to imperialism in film: A passage to India
Havlíková, Vendula ; Hrishabh, Sandilya (oponent) ; Nováková, Soňa (vedoucí práce)
Má bakalá ská práce se snaží osv tlit zp soby, jakými filmová tvorba ovliv uje naše vnímání historických, politických, kulturních a spole enských událostí, které se odehrály v minulosti. Filmy, jakožto sou ást populární kultury, jsou p íkladem celistvého a ve ejn p ístupného zp sobu reprezentace naší minulosti. Jistým fenoménem 20. století je skupina film zachycujících p íb hy dob dávno minulých - život v Britském impériu, úskalí kolonizace a lidské p íb hy zachycující st et kultur. Má práce se zam uje na koloniální a post-koloniální aspekty t chto zobrazení v britském filmu, respektive ve filmové adaptaci románu E.M.Forstera Cesta do Indie britského režiséra Davida Leana, která je jedním z nejznám jších film s koloniální tématikou v rámci celého anglicky mluvícího sv ta.
|