Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Humour during the French classes
Hanzlíková, Dana ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
česky : Název diplomové práce : Humor při výuce francouzského jazyka Klíčová slova : Komično, ironie, humor, smích, Henri Bergson, Louis Cazamian, gélotologie, géloterapie, smysl pro humor, francouzština jako cizí jazyk, školní třída, slovní hříčka, vtip, hádanka, jazykolam, didaktický list. Abstrakt : Diplomová práce má za cíl podat ucelený popis možností využití humoru při výuce francouzského jazyka. V teoretické části definuje humor jako jednu z forem komična, zabývá se vlivem humoru a smíchu na zdraví člověka a popisuje výhody a úskalí začleňování humoru do školní výuky. V praktické části analyzuje humor v učebnicích francouzštiny, uvádí typologii humoru ve výukových materiálech a následně navrhuje didaktické listy pro výuku francouzštiny na všech jazykových úrovních. Tato cvičení a aktivity se věnují všem řečovým dovednostem i jazykovým prostředkům. Jsou zaměřena na různá témata tak, aby zaujala cílenou věkovou kategoii a splňovala přepoklad, že budou pro žáky zábavná. Práce má být pomůckou a inspirací učiteli, který se rozhodne začlenít humor a smích do výuky francouzského jazyka.
Humour during the French classes
Hanzlíková, Dana ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
česky : Název diplomové práce : Humor při výuce francouzského jazyka Klíčová slova : Komično, ironie, humor, smích, Henri Bergson, Louis Cazamian, gélotologie, géloterapie, smysl pro humor, francouzština jako cizí jazyk, školní třída, slovní hříčka, vtip, hádanka, jazykolam, didaktický list. Abstrakt : Diplomová práce má za cíl podat ucelený popis možností využití humoru při výuce francouzského jazyka. V teoretické části definuje humor jako jednu z forem komična, zabývá se vlivem humoru a smíchu na zdraví člověka a popisuje výhody a úskalí začleňování humoru do školní výuky. V praktické části analyzuje humor v učebnicích francouzštiny, uvádí typologii humoru ve výukových materiálech a následně navrhuje didaktické listy pro výuku francouzštiny na všech jazykových úrovních. Tato cvičení a aktivity se věnují všem řečovým dovednostem i jazykovým prostředkům. Jsou zaměřena na různá témata tak, aby zaujala cílenou věkovou kategoii a splňovala přepoklad, že budou pro žáky zábavná. Práce má být pomůckou a inspirací učiteli, který se rozhodne začlenít humor a smích do výuky francouzského jazyka.
Chov rodu rosela v evropských klimatických podmínkách
Hanzlíková, Dana ; Zita, Lukáš (vedoucí práce) ; Ledvinka, Zdeněk (oponent)
Souhrn Tato práce se zabývá chovem rosel. Rod Rosely patří do čeledi papouškovití Psittaculidae a řádu papoušci Psittaciformes. První část pojednává o životě rosel ve volné přírodě. Rosely jsou endemité australského kontinentu, kde obývají deštné pralesy, skrelofylní a savanové lesy. V důsledku působení člověka na změnu jejich přirozeného prostředí se přizpůsobily i zemědělskému rázu krajiny. Hnízdní biologii mají všechny druhy velice podobnou. Reprodukční období začíná na jaře, kdy se samečkové dvoří samičkám. Páry si k hnízdění vybírají dutiny ve stromech, nejčastěji eukalyptů rostoucích v blízkosti vodního zdroje. Na vejcích sedí jen samice, po celou dobu se o ni samec stará. O vylíhlá mláďata pečují oba rodiče. Další část pojednává o problematice výživy rosel. Správné krmení je důležité pro spokojenost a zdraví papouška. Sestavení vhodné krmné dávky se odvíjí od potravy, kterou se živí v přírodě. Další kapitola shrnuje poznatky z oblasti chovu rosel. Jedná se o poměrně agresivní rod, doporučuje se chovat je jen po páru, rozhodně ne společně s jinými druhy. V péči člověka je ideální chov ve venkovních voliérách, potřebují dostatek prostoru pro létání. Venkovní prostředí navíc vhodně podporuje reprodukci. Většina druhů je aklimatizována na evropské klimatické podmínky a chladnější období snáší dobře. Postačí jim jen vnitřní úkryt, který není nutné vytápět a kde se mohou schovat před mrazem, srážkami a větrem. Rosely se velmi rády koupou, k tomuto účelu se do voliéry dává vhodná nádoba s vodou. Hnízdí převážně bez potíží, menší problém může představovat sestavení vhodného chovného páru. Ohledně hnízdní budky nejsou příliš vybíravé. Další část zdůrazňuje důležitost zoohygieny, předcházení onemocnění, zmiňuje nejčastější choroby a jak se postarat o nemocné jedince. Poslední část charakterizuje konkrétní zástupce rodu Rosely. Nejvíce je práce zaměřená na roselu žlutolící a další méně časté druhy.

Viz též: podobná jména autorů
3 HANZLÍKOVÁ, Dagmar
3 Hanzlíková, Dagmar
2 Hanzlíková, Daniela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.