Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhodnocení vzdělávacího významu naučných stezek v Chráněné krajinné oblasti Beskydy - oblast Pustevny
Hanzelková, Eliška
Naučné stezky jsou interaktivní formou vzdělávání veřejnosti. Každý region má již několik vystavěných naučných stezek. Naučné stezky jsou navrženy tak aby návštěvníkům přiblížily krásy prostředí, ve kterém se nacházejí a daly jim možnost získat nové informace. Dále stezky slouží k prezentaci místní historie, kultury, přírodních podmínek a dalších zajímavostí. Délka trasy a počet zastavení jsou různé podle typu stezky a podle tématu, kterému je naučná stezka věnována. Budování naučných stezek má pár základních kritérií, podle nichž by měly být vytvářeny. Základním prvkem je volba vhodné trasy, určení informací, které se objeví na vybraných informačních panelech a v neposlední řadě je důležitá celková grafická úprava panelů. Nepostradatelnou součástí každé stezky, by měl být adekvátní počet odpočinkových míst a odpadkových košů. Součástí tohoto vybavení jsou lavičky, stoly a přístřešky. Vzdělávací význam stezek spočívá také v rozšíření informací o ochraně přírody, k doplnění informací získaných ve škole a také může upozornit na negativní vliv člověka na krajinu. Tato práce je věnována vzdělávacímu významu naučných stezek ve vybrané lokalitě. Zvolené území je hřeben Radhoště, kde se nachází turistické centrum Pustevny. Právě zde je umístěna studovaná naučná stezka Radegast. Vyhodnocení vzdělávacího významu je prováděno pomocí dotazníků.

Viz též: podobná jména autorů
3 Hanzelková, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.