Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ICT technologie jako prostředek pro vzdělávání dětí s KP, jehož součástí je zrakové postižení
Hakr Hrdličková, Jana ; Mlčková, Marie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je význam IC technologií jako prostředku pro vzdělávání žáků s kombinovaným postižením s dominantním zrakovým postižením. Lze konstatovat, že význam IC technologií ve vzdělávání osob se zdravotním postižením je vyšší, než je tomu u intaktní populace, a to z důvodu, že u osob se zdravotním postižením mohou být IC technologie využívány jako kompenzační pomůcky, schopné kompenzovat některé nedostatky vzniklé v důsledku postižení jedince. S cílem zjištění významu IC technologií jako prostředku pro vzdělávání osob se zdravotním postižením bylo realizováno výzkumné šetření mezi pedagogickými pracovníky vyučujícími osoby se zdravotním postižením ve speciálních školách či ve speciálních třídách základních škol. Vysoký význam IC technologií ve vzdělávání zdravotně postižených žáků byl potvrzen provedenou rešerší odborné literatury, výzkumným šetřením a v neposlední řadě též kazuistikami. Metodou výzkumu budou kvalitativní rozhovory. Klíčová slova osoba se zdravotním postižením, informační a komunikační technologie, kombinované postižení, kompenzační pomůcky, zrakové postižení, integrace, inkluze, aplikace, tablet, aplikace
Význam speciálně pedagogické péče při výchově a vzdělávání dítěte s dysgenezí corpus callosum
Hakr Hrdličková, Jana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou při výchově a vzdělávání dítěte s dysgenezí corpus callosum. Pro docílení komplexního pohledu na toto vzdělávání se zabývám samotným postižením a v práci jsem vypracovala přehled možností vzdělávání pro děti s kombinovaným postižením. Hlavní částí mé práce je kazuistika dívky s tímto postižením, jak její vzdělávání ovlivnili a ovlivňují speciální pedagogové.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.