Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti hodnocení stereognozie ruky u skupiny dětí s hemiparetickou formou DMO a u skupiny relativně zdravých dětí
Hadravová, Vendula ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Novotná, Irena (oponent)
SOUHRN: Vymezení problému: Dětská mozková obrna (dále jen DMO) je neuro-vývojové onemocnění, jehož projevem není pouze motorický deficit, ale také často deficit senzitivní. Přesto se ve fyzioterapeutické léčbě DMO setkáváme hlavně s řešením motorického projevu, senzitivní deficit bývá často opomíjen. Porucha senzitivity působí danému jedinci zkreslené vnímání jak okolí, tak sebe samého. Hlavní složkou senzitivity je právě stereognozie, která nás neinformuje pouze o vlastnostech daných podnětů, ale napomáhá nám orientovat se v prostoru a uvědomovat si jednotlivé části těla. Cíl práce: Cílem práce je pomocí několika testů zhodnotit odlišnost stereognostické funkce ruky u skupiny dětí s hemiparetickou formou DMO a u skupiny relativně zdravých dětí. V rámci každé skupiny je samostatně porovnána stereognozie pravé a levé ruky v dosažených výsledcích. Obě skupiny jsou pak v práci vzájemně porovnány vůči sobě. Dalším cílem práce je provést měření času, potřebného pro rozpoznání vlastního předmětu a to u obou skupin zmiňovaných dětí. Neméně důležitým cílem je i ohodnocení využitelnosti testu dle Petrie u dětských pacientů. Metoda řešení: Práce zahrnuje výzkum, provedený u dvou skupin dětí ve věku mezi 7 až 18 lety. První skupinou jsou děti relativně zdravé, druhou skupinu tvoří děti s hemiparetickou formou DMO....
Možnosti hodnocení stereognozie ruky u skupiny dětí s hemiparetickou formou DMO a u skupiny relativně zdravých dětí
Hadravová, Vendula ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Novotná, Irena (oponent)
SOUHRN: Vymezení problému: Dětská mozková obrna (dále jen DMO) je neuro-vývojové onemocnění, jehož projevem není pouze motorický deficit, ale také často deficit senzitivní. Přesto se ve fyzioterapeutické léčbě DMO setkáváme hlavně s řešením motorického projevu, senzitivní deficit bývá často opomíjen. Porucha senzitivity působí danému jedinci zkreslené vnímání jak okolí, tak sebe samého. Hlavní složkou senzitivity je právě stereognozie, která nás neinformuje pouze o vlastnostech daných podnětů, ale napomáhá nám orientovat se v prostoru a uvědomovat si jednotlivé části těla. Cíl práce: Cílem práce je pomocí několika testů zhodnotit odlišnost stereognostické funkce ruky u skupiny dětí s hemiparetickou formou DMO a u skupiny relativně zdravých dětí. V rámci každé skupiny je samostatně porovnána stereognozie pravé a levé ruky v dosažených výsledcích. Obě skupiny jsou pak v práci vzájemně porovnány vůči sobě. Dalším cílem práce je provést měření času, potřebného pro rozpoznání vlastního předmětu a to u obou skupin zmiňovaných dětí. Neméně důležitým cílem je i ohodnocení využitelnosti testu dle Petrie u dětských pacientů. Metoda řešení: Práce zahrnuje výzkum, provedený u dvou skupin dětí ve věku mezi 7 až 18 lety. První skupinou jsou děti relativně zdravé, druhou skupinu tvoří děti s hemiparetickou formou DMO....

Viz též: podobná jména autorů
1 Hadravová, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.