Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Být na správném místě ve správný (i nesprávný) čas: Analýza platů CEO za štěstí před a po finanční krizi
Hadincová, Ludmila ; Navrátil, David (vedoucí práce) ; Špecián, Petr (oponent)
Diplomová práce testuje existenci prémie za štěstí na platech CEO amerických firem. Prémie za štěstí značí, že při vysokých nákladech zastoupení jsou CEO odměňováni i na základě náhodného štěstí a nikoliv dle své produktivity. Práce využívá finanční krize v roce 2008 jako přelomové události, po které se výrazně zvýšila pozornost a kontrola platů CEO vlastníky, veřejností i médii. S použitím regrese s fixními efekty na panelových datech mezi lety 2004 až 2012 se prokázal vliv prémie za štěstí před rokem 2008, zatímco po roce 2008 je její vliv již nevýznamný. Zjištěné výsledky však nejsou robustní při odlišných specifikacích modelu, což může být dáno selektivností použitých dat. Práce dále představuje přehled přístupů k analýze platů CEO a návrhy opatření pro optimální nastavení platů CEO.
Majetnický efekt: Ceníme si více informací z knih?
Hadincová, Ludmila ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Hudík, Marek (oponent)
Práce se snaží zodpovědět, zda si člověk cení informací z fyzicky dostupných (tištěných) zdrojů více než informací pocházejících ze zdrojů elektronických. Respektive, do jaké míry dochází u těchto médií k majetnickému efektu, projevujícího se více při fyzickém kontaktu s předmětem, který papírové zdroje informací poskytují zato virtuální nikoliv. V první části výzkumu je porovnávána ochota účastníků platit za fyzické a virtuální zdroje informací (WTP) s ochotou přijmout platbu výměnou za informace (WTA). Tento experiment neprokázal pravdivost předpokladu o přeceňování informací z tištěných zdrojů. Byla však zjištěna vyšší ochota nakupujících platit za informace z fyzických zdrojů, došlo k projevu kvazi-majetnického efektu. Výsledky ukazují, že subjekty byly méně ochotny platit za informace v elektronickém formátu. Druhá část výzkumu je založena na porovnání preferencí účastníků pro knihy v tištěné a elektronické podobě. Ukázalo se, že skupina účastníků, která obdržela knihu pouze v elektronické podobě, si k ní nevytvořila tak silnou vazbu a byla ochotna se jí vzdát výměnou za knihu jinou, u knih tištěných došlo k opačnému jevu. Druhý pokus tedy poskytl slabý důkaz ve prospěch tvrzení o větším vlivu fyzicky dostupných zdrojů informací na projev majetnického efektu. Dále je též diskutován vliv osobnostních charakteristik na míru majetnického efektu. V závěru práce byla pomocí dotazníkového šetření zjištěna averze ke ztrátě u informací a větší důvěryhodnost informací z knih pocházejících.

Viz též: podobná jména autorů
1 Hadincová, Linda
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.