|
Změny nákupního chování zákazníků ve vybraném regionu
Háková, Hana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pajer, Petr (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda došlo ke změně nákupního chování zákazníků oproti předcházejícím dvou letům, kdy byl v rámci mé bakalářské práce proveden obdobný výzkum. Celá práce je rozdělena do 3 částí. První část se týká teoretického popisu rozhodovacího procesu zákazníků, vymezení maloobchodních forem prodeje a rovněž se zabývá privátními značkami a biopotravinami. Druhá část je věnována vývoji českého maloobchodního trhu v několika posledních letech, současné situaci na českém trhu a nastínění možného budoucího vývoje. Třetí část zahrnuje detailní popis nákupních možností v okrese Tábor a vyhodnocení vlastního výzkumu, jež byl proveden na základě dotazníkového šetření včetně srovnání získaných výsledků s údaji z předchozího výzkumu. Celá práce je zakončena zhodnocením a shrnutím výsledků a poznatků, jež byly zjištěny z provedeného výzkumu s uvedením návrhů, kde by bylo možné tyto výsledky uplatnit přímo v praxi.
|
|
Vnímání kvality potravin českým a německým spotřebitelem - srovnání
Antušová, Hana ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Háková, Hana (oponent)
Cílem práce je zjistit, jestli existují rozdíly ve vnímání kvality potravin mezi českým a německým spotřebitelem. V práci jsou detailně rozpracovány vybrané oblasti, které mohou ovlivnit vnímání kvality spotřebitelem v České republice a Německu. Teoretická část se týká zhodnocení a porovnání právního systému ochrany spotřebitele a značení potravin v obou zemích. Dále jsou v práci rozebrány jednotlivé vlivy, které mohou vnímání kvality i celkové spotřební chovní ovlivnit. Další část je věnována problematice kvality v médiích s konkrétním příkladem. Poslední část práce zhodnocuje výsledky výzkumné sondy, která byla provedena mezi českými a německými spotřebiteli a odkrývá, co může vnímání kvality v jednotlivých zemích nejvíce ovlivnit, jaké jsou rozdíly ve vnímání kvality potravin a jaké jsou patrné rozdíly v nákupním chování v oblasti potravin mezi českým a německým spotřebitelem.
|
| |