Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální reklama
Grossová, Lenka ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Matějů, Martin (oponent)
Reklama se stala každodenní součástí našeho života. Setkáváme se s ní jak ve veřejných prostorech formou billboardů, plakátů, poutačů, tak i v soukromí, kde na nás útočí z obrazovek, rádia, tisku…Reklama je součástí globalizovaného světa a komerční reklama se podílela a podílí na vytváření a fungování konzumní společnosti. Orientace na materiální statky, kterou komerční reklama podporuje, se často děje na úkor statků duchovních, kulturních i sociálních. V poslední době se však i v České republice stále častěji setkáváme s jiným druhem reklamy. Je to tzv. sociální reklama, jejíž cílem není prodej zboží či služeb, ale snaží se v lidech probouzet pocit odpovědnosti za sebe i za druhé. Můžeme sem zařadit reklamy proti diskriminaci, reklamy na podporu neziskových organizací různého zaměření, protikuřácké reklamy a další, které se zabývají tématem prevence nemocí, reklamy věnující se lidskoprávním otázkám či stavu naší planety apod. Většinou se jedná o celospolečenské problémy, o kterých se sociální reklama snaží informovat, případně přimět občany k přispívání na dobročinné účely. Tyto reklamy tedy nejsou orientovány na hmotný zisk, i když o přínos nepřímých ekonomických efektů pro společnost se snaží (eliminace negativních jevů, vzdělanější společnost…). Sociální reklamy jsou zadávány většinou státními a...
Sociální reklama a sociální marketing
Grossová, Lenka ; Hubáček, Ondřej (oponent) ; Opletalová, Lenka (vedoucí práce)
V této práci jsem se věnovala sociálnímu marketingu s největším důrazem na fenomén specifického druhu reklamy. A to takovému druhu, který není, na rozdíl od reklamy komerční spojen s "tvrdým byznysem". Jedná se o reklamu sociální, která má za úkol informovat a upozorňovat na společenské problémy, vyvolat angažovanost lidí v pomoci potřebným. Podíváme - li se na historii sociální reklamy, vidíme, že se nám může stát velmi zajímavým a důležitým zdrojem informaci o tom, jaké daná společnost vyznává hodnoty a jaké problémy ji zužují. I v dnešní době pochopitelně sociální reklama reflektuje celospolečenské problémy, se kterými se potýkáme - rasismus, AIDS, rakovina, bída třetího světa, vysoká úmrtnost na silnicích, devastace přírody… V nás mluvíme o vzniku sociální reklamy až po roce 1989, v éře komunismu bychom sice zdánlivě podobnou reklamu ve větší míře objevili také, jednalo se však ve většině případů o propagandu. Propaganda má ostatně k sociální reklamě poměrně blízko a proto je třeba zamýšlet se nad tímto fenoménem nejen jako na nástroj, který se snaží o nápravu a eliminaci sociálně negativních jevů, ale také jako na nástroj manipulace, který je zneužitelný. V České republice neexistuje žádná literatura, která by se samostatně sociální reklamou zabývala. Zahraniční literatury na toto téma je poměrně...
Sociální reklama
Grossová, Lenka ; Matějů, Martin (oponent) ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce)
Reklama se stala každodenní součástí našeho života. Setkáváme se s ní jak ve veřejných prostorech formou billboardů, plakátů, poutačů, tak i v soukromí, kde na nás útočí z obrazovek, rádia, tisku…Reklama je součástí globalizovaného světa a komerční reklama se podílela a podílí na vytváření a fungování konzumní společnosti. Orientace na materiální statky, kterou komerční reklama podporuje, se často děje na úkor statků duchovních, kulturních i sociálních. V poslední době se však i v České republice stále častěji setkáváme s jiným druhem reklamy. Je to tzv. sociální reklama, jejíž cílem není prodej zboží či služeb, ale snaží se v lidech probouzet pocit odpovědnosti za sebe i za druhé. Můžeme sem zařadit reklamy proti diskriminaci, reklamy na podporu neziskových organizací různého zaměření, protikuřácké reklamy a další, které se zabývají tématem prevence nemocí, reklamy věnující se lidskoprávním otázkám či stavu naší planety apod. Většinou se jedná o celospolečenské problémy, o kterých se sociální reklama snaží informovat, případně přimět občany k přispívání na dobročinné účely. Tyto reklamy tedy nejsou orientovány na hmotný zisk, i když o přínos nepřímých ekonomických efektů pro společnost se snaží (eliminace negativních jevů, vzdělanější společnost…). Sociální reklamy jsou zadávány většinou státními a...

Viz též: podobná jména autorů
2 Grossová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.