Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podnikatelský plán
Plzák, Karel ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Grácz, Viliam (oponent)
Diplomová práce zpracovává podnikatelský plán zavedené akciové společnost, která se věnuje 2 zcela odlišným podnikatelským činnostem. Práce se skládá z 5 částí - z úvodu, teoreticko-metodologických východisek, popisu analyzované společnosti, aplikační části a závěru. Princip aplikace podnikatelského plánu u analyzované společnosti je v analýze portfolia nabízených produktů a v inovaci a modernizaci obou hlavních činností společnosti. Výsledky aplikace podnikatelského plánu jsou posouzeny z hlediska finanční analýzy. Aplikace podnikatelského plánu společnosti pomůže v řešení jejích hlavních problémů - nízké ziskovosti a vysoké úrovni nákladů.
Identifikace faktorů a forem odchodu podnikatele-zakladatele z firmy
Habrmanová, Blanka ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent) ; Grácz, Viliam (oponent)
Ekonomiku České republiky táhnou malé a střední podniky, které tvoří 99,84 % všech ekonomicky aktivních subjektů. S malými a středními podniky je silně provázán život jednotlivých regionů ČR. Každý podnikatelský subjekt, podobně jako každý člověk, má svého rodiče (podnikatele-zakladatele), který firmu založil, rozvíjel a řídil. I přes ohromný pokrok, který člověk ve svém vývoji udělal, jednu skutečnost změnit nedokáže, a to je plynutí času, s ním spojené stárnutí a smrtelnost člověka. V životě každého podnikatele-zakladatele jednou nastane okamžik, kdy svoji firmu opustí. Na způsobu odchodu podnikatele-zakladatele z firmy a na zvládnutí či nezvládnutí tohoto procesu závisí další existence jím založené firmy; její fungování je "klíčové" pro stabilitu ekonomiky a má vliv na blahobyt obyvatelstva v regionu, ve kterém působí. Firma může odchodem svého podnikatele-zakladatele hodně ztratit, ale také může hodně získat. Výměna dosavadního leadera je velkým zásahem do fungující firmy a stává se milníkem v její existenci. S ohledem na tvrzení Generálního ředitelství pro podniky a průmysl Evropské komise, že "přibližně jedna třetina evropských podniků bude muset být v nadcházejících 10 letech předána další generaci. To znamená, že v průměru každý rok změní svého majitele 610 000 malých a středních podniků, což se potenciálně dotkne 2,4 milionu pracovních míst." provedla jsem v České republice vůbec první sondu mezi českými podnikateli na téma jejich odchodu z firmy, kterou založili a řídili. Na základě tohoto výzkumu mohu konstatovat, že otázka odchodu podnikatele z firmy je pro dotazované podnikatele aktuální. Více než polovina dotázaných podnikatelů se touto otázkou více či méně zabývala, ale jen 30 % firem ze zkoumaného vzorku je na odchod připraveno a má zpracovaný plán odchodu podnikatele z firmy. Dalších 30 % firem ze zkoumaného vzorku je ohroženo v případě nenadálé události, protože nemají připravený plán odchodu podnikatele z firmy. Polovina dotázaných podnikatelů, kteří již o svém odchodu uvažovali, by rádi svou firmu opustili v horizontu 5 let. To, zda podnikatel řeší svůj odchod z firmy, závisí zejména na jeho věku, době věnované budování podniku a počtu zaměstnanců firmy. Podnikatelé na svých firmách lpí a jen velmi neradi se jich vzdávají. Nejméně podnikatelů ze zkoumaného vzorku (pouze 2 % podnikatelů) by volilo kompletní předání firmy v rámci rodiny, tj. nejen předání řízení ale i celého vlastnického podílu. Naopak nejvíce podnikatelů by si rádi podrželi alespoň nějaký vlastnický podíl a další osobě by předali pouze řízení. Mezi faktory, které ovlivňují formu odchodu podnikatele z firmy, patří věk podnikatele, motivace podnikatele k zahájení podnikání, současná situace firmy, očekávaný vývoj firmy v budoucnosti a angažovanost rodinných příslušníků ve firmě. Ve zkoumaném vzorku všichni respondenti, kteří již měli jasný plán a zvolili by formu odchodu předání řízení firmy rodinnému příslušníkovi a ponechání si vlastnického podílu, byli do podnikání dotlačeni. Pokud podnikatelé vnímali stávající situaci firmy pozitivně, preferovali takovou formu odchodu, při níž by jejich firma odchod přežila. Stejně tak by nevolili likvidaci firmy, pokud očekávali pozitivní budoucnost své firmy. Ze 14 respondentů, kteří by rádi předali řízení svému rodinnému příslušníkovi, jich 65 % uvedlo, že v jejich firmě byli rodinní příslušníci angažovaní. S rostoucím věkem podnikatele rostla pravděpodobnost volby jedné z forem odchodu počítajících s následníkem z řad členů rodiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.