|
Implementace BI v oblasti prodeje a servisu automobilů
Gottwald, Karel ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast měření výkonnosti podniku realizované prostřednictvím aplikace Business Intelligence vzniklé na základě stanoveného systému vyvážených ukazatelů v rámci metody Balanced Scorecard. První část práce seznamuje čtenáře s teoretickými základy. Nejprve popisuje základní principy metody BSC a smysl rozdělení strategických cílů do čtyř perspektiv. Následně představuje podstatu BI -- multidimenzionální přístup, zobrazuje architekturu BI a definuje jednotlivé komponenty. Na závěr porovnává typy databázových systémů. V rámci teoretické části je navíc provedeno srovnání této diplomové práce s dalšími projekty zabývajícími se podobnou tematikou. Po teoretických kapitolách přichází praktická část práce, jejímž cílem je navrhnout a vytvořit BI aplikaci pro reálnou společnost tak, aby byla dodržena provázanost s požadavky managementu a firemní strategií. Na úvod představuji podnik, na který je celý projekt aplikován. Jedná se o existující organizaci podnikající v oblasti servisu a prodeje automobilů, která zde vystupuje pod fiktivním názvem AUTO a.s. Ve spolupráci s vedením je vypracována SWOT analýza a v rámci BSC stanoveny strategické cíle společnosti, které určují klíčové požadavky na vytvářenou BI aplikaci. Hlavní přínos celé práce přináší zejména pilotní BI řešení, které umožňuje managementu efektivně sledovat vývoj stanovených cílů. Pro tento účel se nejprve vytváří datový sklad. Ten je v zápětí naplněn transformovanými daty ze zdrojových systémů pomocí datové pumpy. Nad datovým skladem pak mohou vzniknout dvě OLAP kostky. O interpretaci výsledků koncovým uživatelům se stará prezentační vrstva vytvořená v MS Excel 2007.
|