Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Work with adults and young learners during the first classes of Spanish as a foreign language (ELE)
Kepková, Klára ; Márquez Guzmán, Daniel Alejandro (vedoucí práce) ; González Lozano, Javier (oponent)
V této práci se zaměřuji na první hodiny španělštiny jako cizího jazyka (ELE) při práci s dospělými a adolescentními studenty. Na tyto zmíněné skupiny se zaměřuji jednotlivě, zároveň je také porovnávám mezi sebou a vysvětluji rozdíly v přístupu studentů k jazyku. V tomto textu najdete odpovědi na to, jak se práce mezi těmito dvěma skupinami liší, jaké postupy, techniky a tendence jsou vhodné pro tyto věkové skupiny a jak učitel hodiny rozvíjí. Nastiňuji také témata, která lze během prvních hodin vysvětlit. K této práci mi pomáhá pozorování, které dělám na středních školách, v ústavech a na jazykových školách. Klíčová slova: španělština jako cizí jazyk (ELE), výuka, adolescenti, dospělí, první hodiny
Types of assessment in the teaching of foreign languages in Czech schools
Berkovcová, Zdeňka ; Márquez Guzmán, Daniel Alejandro (vedoucí práce) ; González Lozano, Javier (oponent)
Tato práce se zabývá typy hodnocení ve výuce cizích jazyků na českých školách. Cílem je teoreticky představit, jaká hodnocení lze ve výuce použít, a následně zjistit, zdali je učitelé využívají, jaké názory na ně mají a jak se do jejich přístupu k hodnocení promítají vnější faktory jako např. zvyklosti ve vzdělávacím systému. K řešení byl použit řízený rozhovor, který vycházel ze souboru tematických otázek. Respondenti byli gymnaziální učitelé. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že učitelé používali jak sumativní, tak formativní hodnocení. Z formativního hodnocení pro ně bylo důležité dávat zpětnou vazbu studentům a používat pro hodnocení aktivity, které reflektují používání jazyka v běžném životě. Málo nebo vůbec používali sebehodnocení a vzájemné hodnocení studentů. Dynamické hodnocení nepoužívali. Z tlaků okolí pro ně byl nejvýraznější tlak vzdělávacího systému na používání známek. Hlavním zjištěním práce je, že učitelé používají celou řadu hodnocení a hledají kompromisy mezi požadavky vzdělávacího systému (např. používání známek) a inovativnějšími přístupy jako je zpětná vazba a hodnocení založené na úkolech (task-based language assessment). Klíčová slova: hodnocení ve výuce jazyků, sumativní hodnocení, formativní hodnocení, dynamické hodnocení, hodnocení založené na úkolech, sebehodnocení,...
Teaching Spanish through musicalized literary texts. Paco Damas and Las Sinsombrero: a didactic proposal
Novak, Sára ; González Lozano, Javier (vedoucí práce) ; Márquez Guzmán, Daniel Alejandro (oponent)
(česky) Tato práce se zaměřuje na analýzu vnímaní výuky španělštiny jako cizího jazyka prostřednictvím zhudebněných literárních textů z pohledu studentů a učitelky. V první části je nastíněn teoretický rámec, který se zabývá historií a vývojem využití literatury a hudby ve výuce cizích jazyků, a to s cílem posoudit jejich současný význam a místo v pedagogické praxi. Dále se zkoumají potenciální výhody a výzvy spojené s implementací těchto prvků ve výuce a jsou zdůrazněna kritéria pro výběr vhodných literárních textů a písní pro výuku cizích jazyků. Praktická část se zaměřuje na analýzu vnímaní výuky španělštiny jako cizího jazyka prostřednictvím zhudebněných literárních textů z pohledu studentů a učitelky. Aby k takové analýze mohlo dojít, byly nejprve vytvořeny tři didaktické jednotky, které pracují se zhudebněnými literárními texty. Tvorba materiálů je podrobně popsána v této časti. Následně se popisuje implementace těchto jednotek v konkrétní výuce, na jejímž základě probíhala dotazníková a rozhovorová šetření. Celý proces implementace si také profesorka zaznamenala do diáře, což umožňuje zkoumaní i z jejího úhlu pohledu. Výsledky analýzy dat ukazují pozitivní vnímání výuky prostřednictvím zhudebněných literárních textů ze strany studentů i učitelky a zároveň identifikují přínosy a výzvy této...
The presence of cooperative learning in Spanish classes: observation and analysis of problems
Hanzalová, Marie Anna ; González Lozano, Javier (vedoucí práce) ; Čermák, Petr (oponent)
Tato práce si kladla za cíl analyzovat přítomnost kooperativního učení v hodinách španělštiny (ELE) v České republice a identifikovat hlavní obtíže, se kterými se učitelé středních škol setkávají při zavádění této metodologie. Za účelem dosažení tohoto cíle byl proveden výzkum smíšenou metodou prostřednictvím administrace online dotazníku zaměřeného na učitele španělštiny. V první části dotazníku bylo zkoumáno povědomí o termínu "kooperativní učení" a znalost a využívání různých kooperativních technik. Kromě toho byly zkoumány oblasti, ve kterých se kooperativní učení uplatňuje, nezbytné podmínky pro jeho efektivní implementaci a přínosy spojené s touto metodologií. Druhá část dotazníku se zaměřovala na zkoumání obtíží, které kooperativní učení představuje pro učitele a studenty, a dále se zabývala vnějšími faktory, které negativně ovlivňují jeho zavádění. Z výzkumu vyplývá, že existuje rozsáhlé povědomí o konceptu kooperativního učení. Každý učitel zná a využívá průměrně tři kooperativní techniky. Bylo pozorováno, že kooperativní učení se převážně využívá při rozvoji slovní zásoby a ústních komunikačních činností, jako je mluvená interakce a mluvená produkce. Pokud jde o psané komunikační činnosti, kooperativní učení je využíváno především k rozvoji psané recepce. Mezi identifikované přínosy...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.