Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Taliban in a pedal boat: A visual framing analysis of Associated Press and Reuters news photographs of the fundamentalist regime after the end of the Afghanistan war
Gironès Martín, Cristina ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Pokrytí války v Afghánistánu v roce 2001 bylo součástí diskursu "Válka proti teroru", který vznikl z útoků z 11. září. Informační prostředí bylo formováno kontrolou americké administrativy (Cherkaoui, 2017) a rámy byly použity k zobrazení nepřítele, Talibanu, způsobem, který měl ospravedlnil vojenskou intervenci (Miller, 2004). O dvacet let později, v roce 2021, se americké síly rozhodly zemi definitivně opustit; tím je válka považována za ukončenou. Tato studie porovnává vizuální reprezentaci fundamentalistů na novinářské fotografii zpravodajských agentur Associated Press a Reuters v letech 2001 a 2021 optikou teorie rámování (Entman, 1993) a konceptem mírové žurnalistiky (Galtung, 1986). Za tímto autorka v práci používá smíšené výzkumné metody. Na jedné straně obsahová analýza zjistila, že po 11. září byl k zobrazení Talibanu použit polarizovaný rám. V roce 2021, po skončení války, se tato optika výrazně změnila. I když mír není zcela nastolen, na bojovníky je celkově pohlíženo z humanizujícího pohledu. Na druhou stranu sémiologická analýza zjistila, že v roce 2021 západní zpravodajství stále reprodukuje rétoriku my-jiný, která je posílena nesprávným vnímáním arabského/muslimského světa. Klíčová slova Válka v Afghánistánu; rámování; mírová žurnalistika; fotožurnalistika; stereotypy; informační...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.