Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití knihovny v různých typech mateřských škol
Mikšová, Radana ; Gebhartová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Pro svou diplomovou práci jsem si vybrala téma "Využití dětské knihovny v různých typech mateřských škol". Pokusila jsem se zmapovat reálný stav dětských knihoven v mateřských školách a jejich využití dnešními dětmi. V současné době mají děti к dispozici nepřeberné množství hraček, umí již v předškolním věku využívat audiovizuální techniku a jejich pozornost je přetěžována množstvím podnětů z okolního světa. Zajímalo mě, jestli už i děti v tomto věku jsou natolik zasaženy civilizačními vlivy, že by se nedokázaly potěšit z krásných momentů strávených s knihou, a zda zvládnou v dnešním přetechnizovaném světě využít knihu nejen к získání zajímavých nových informací, ale současně i к příjemným citovým prožitkům. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvíjení čtenářské gramotnosti v mateřské škole
Jansová, Ludmila ; Gebhartová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Současná populace málo čte, zájem o knihy klesá, knihkupectví i knihovny si stěžují na snižující se počty zákazníků a návštěvníků, neustále více dětí má problémy při výuce čtení - to nejsou jen nepodložená tvrzení. Výzkumy probíhají v mnoha zemích po celém světě a ukazují, že tomu tak skutečně je. Protože jsem sama od dětství náruživou čtenářkou a na knihu jsem si dokázala najít čas vždy, pokusila jsem se zjistit, proč se tak děje a zároveň chci jako učitelka mateřské školy ukázat, jak je možné už v předškolním věku děti ke čtení a čtenářství vést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifické typy knih pro období pregramotnosti
Hartmanová, Lenka ; Gebhartová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
V praktické části své práce jsem naznačila způsob, který umožňuje zprostředkovat co nejúčinněji zážitek z percepce obrazové knihy i ve větší skupině dětí. Pro svůj projekt jsem zvolila obrazové knihy Mileny Lukešové a Jana Kudláčka Bílá zima a Jakub a babí - léto. Tyto obrazové knihy (spolu s knihami Čáp a Holčička a déšť stejné autorské dvojice) představují nejčistší podobu obrazové knihy, splňující všechny požadavky kladené na tento knižní typ. I v současné době nadále zůstávají modelem, slovy V. Nezkusila, osobitou českou školou obrazové knihy (in Chaloupka, O., 1985 ). Třetím dílem, které se stalo východiskem pro můj projekt, je obrazová kniha Petra Síse Hřej, Mozarte, hřej. Dílo tohoto autora vyniká originalitou ilustračního zpracování a novým přístupem k propojení textové a obrazové roviny.
Tvorba Eduarda Petišky pro malé děti
Štěpánová, Kateřina ; Gebhartová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Základní myšlenkou diplomové práce je probuzení zájmu o dětskou tvorbu Eduarda Petišky. V úvodu se zabývám důvody a hypotézami, které stály u zrodu tohoto záměru. V teoretické části odpovídá její charakter literárně-teoretickému přístupu k dílu s konkrétním úmyslem podrobit zkoumání celou Petiškovu tvorbu určenou dětem. Od prvotního seznámení se základními životopisnými údaji autora, přes celkové utváření jeho tvorby včetně jeho prací určených dospělému čtenáři, směřuji k pochopení literárního kontextu v Petiškovč tvorbě. V podrobném studiu jeho textů určených dětem je pak mým prioritním zájmem snaha zaujmout hodnotící stanovisko v základních literárních oblastech, vztahujících se například k míře intencionality a sní související volbou témat, jazykovou složkou, stavbou příběhu, ve smyslu přínosu pro předškolní dítě. Pohledem na Petiškovo dílo pro děti v kontextu současné dětské české literatury nabízím srovnání s dalšími autory, jednak proto, abych zdůraznila Petiškův autorský podíl na literární scéně, a jednak abych se vyhnula jednoznačnému subjektivismu při posuzování tohoto díla. V praktické části práce mě zajímají možnosti využití Petiškových textů v procesu předškolního vzdělávání a uvádím zde vlastní návrh konkrétního projektu s literárním východiskem Petiškova příběhu určeného předškolnímu dítěti....
Rozvíjení čtenářské gramotnosti v mateřské škole
Jansová, Ludmila ; Hausenblas, Ondřej (oponent) ; Gebhartová, Vladimíra (vedoucí práce)
Současná populace málo čte, zájem o knihy klesá, knihkupectví i knihovny si stěžují na snižující se počty zákazníků a návštěvníků, neustále více dětí má problémy při výuce čtení - to nejsou jen nepodložená tvrzení. Výzkumy probíhají v mnoha zemích po celém světě a ukazují, že tomu tak skutečně je. Protože jsem sama od dětství náruživou čtenářkou a na knihu jsem si dokázala najít čas vždy, pokusila jsem se zjistit, proč se tak děje a zároveň chci jako učitelka mateřské školy ukázat, jak je možné už v předškolním věku děti ke čtení a čtenářství vést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití knihovny v různých typech mateřských škol
Mikšová, Radana ; Hausenblas, Ondřej (oponent) ; Gebhartová, Vladimíra (vedoucí práce)
Pro svou diplomovou práci jsem si vybrala téma "Využití dětské knihovny v různých typech mateřských škol". Pokusila jsem se zmapovat reálný stav dětských knihoven v mateřských školách a jejich využití dnešními dětmi. V současné době mají děti к dispozici nepřeberné množství hraček, umí již v předškolním věku využívat audiovizuální techniku a jejich pozornost je přetěžována množstvím podnětů z okolního světa. Zajímalo mě, jestli už i děti v tomto věku jsou natolik zasaženy civilizačními vlivy, že by se nedokázaly potěšit z krásných momentů strávených s knihou, a zda zvládnou v dnešním přetechnizovaném světě využít knihu nejen к získání zajímavých nových informací, ale současně i к příjemným citovým prožitkům. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.