|
První dva roky začínajícího učitele mateřské školy
Fukalová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: První dva roky začínajícího učitele AUTOR: Iveta Fukalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, PhD. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá uváděním začínajících učitelů do praxe v prostředí mateřských škol. Vychází z požadavků na začínajícího učitele, uvádějícího učitele a ředitele školy, jejich společné cíle a způsoby spolupráce. Popisuje kompetence obou rolí učitelů, podmínky pro adaptaci v novém prostředí, způsob komunikace a sociální role v kolektivu pracovníků mateřské školy. Zaměřuje se na různou míru péče věnovanou začátečníkům, mnohdy nedostačující a demotivující, na pozitivní přístup ředitele a zvolení vhodného uvádějícího učitele. V praktické části prezentuje výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřené na představy začínajících učitelů, zpětnou vazbu již vyučujících pedagogů a pohled ředitelů škol na danou problematiku. Klíčová slova začínající učitel, uvádějící učitel, adaptace, komunikace, pracovní podmínky, zpětná vazba
|
|
První dva roky začínajícího učitele mateřské školy
Fukalová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: První dva roky začínajícího učitele AUTOR: Iveta Fukalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, PhD. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá uváděním začínajících učitelů do praxe v prostředí mateřských škol. Vychází z požadavků na začínajícího učitele, uvádějícího učitele a ředitele školy, jejich společné cíle a způsoby spolupráce. Popisuje kompetence obou rolí učitelů, podmínky pro adaptaci v novém prostředí, způsob komunikace a sociální role v kolektivu pracovníků mateřské školy. Zaměřuje se na různou míru péče věnovanou začátečníkům, mnohdy nedostačující a demotivující, na pozitivní přístup ředitele a zvolení vhodného uvádějícího učitele. V praktické části prezentuje výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřené na představy začínajících učitelů, zpětnou vazbu již vyučujících pedagogů a pohled ředitelů škol na danou problematiku. Klíčová slova začínající učitel, uvádějící učitel, adaptace, komunikace, pracovní podmínky, zpětná vazba
|