|
Výroba táhlových háků
Frýdl, Pavel ; Štroner, Marek (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Požadavkem pro vytvoření nového technologického postupu výroby táhlových háků byla úspora nákladů pomocí optimalizace výchozího polotovaru a poloautomatizace pracoviště. Zvolením technologie podélného válcování pro výrobu předkovku dochází ke zkrácení výrobních časů a výrazné úspoře materiálu. Válcováním polotovaru jsou zajištěny vždy přesné rozměry předkovku a pomocí řetězových dopravníků je usnadněna manipulace s materiálem pro pracovníky a snížen výrobní čas kovací linky. Zavedením navrženého způsobu výroby táhlových háků bude při velikosti série 30000 ks/rok dosaženo úspory více než 4 mil. Kč ročně. Návratnost investic na pořízení a úpravu kovacích válců a dopravníků je 2,2 let.
|
|
Kování „pojistky svorníku“
Frýdl, Pavel ; Štroner, Marek (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Pro výrobu pojistky svorníku byla zvolena technologie zápustkového kování. Pojistka je vyráběna z oceli 11375 v sérii 2700 ks ročně. S využitím literární studie a praktických poznatků byl vypracován technologický postup kování. Součástí je návrh nástroje z ušlechtilé oceli 19663 včetně výkresové dokumentace. Kování probíhá na hydraulicko-pneumatickém bucharu KJH 2 o jmenovité hodnotě rázové práce 20 kJ. Polotovary jsou stříhány z tyčí 30 mm dlouhých 6 m na délku 52,2 mm. Z technicko-ekonomického zhodnocení vyplývá, že cena jednoho výkovku je 4,71 Kč a pro výrobu bude potřeba 24 ks tyčí.
|
|
Výroba táhlových háků
Frýdl, Pavel ; Štroner, Marek (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Požadavkem pro vytvoření nového technologického postupu výroby táhlových háků byla úspora nákladů pomocí optimalizace výchozího polotovaru a poloautomatizace pracoviště. Zvolením technologie podélného válcování pro výrobu předkovku dochází ke zkrácení výrobních časů a výrazné úspoře materiálu. Válcováním polotovaru jsou zajištěny vždy přesné rozměry předkovku a pomocí řetězových dopravníků je usnadněna manipulace s materiálem pro pracovníky a snížen výrobní čas kovací linky. Zavedením navrženého způsobu výroby táhlových háků bude při velikosti série 30000 ks/rok dosaženo úspory více než 4 mil. Kč ročně. Návratnost investic na pořízení a úpravu kovacích válců a dopravníků je 2,2 let.
|
|
Kování „pojistky svorníku“
Frýdl, Pavel ; Štroner, Marek (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Pro výrobu pojistky svorníku byla zvolena technologie zápustkového kování. Pojistka je vyráběna z oceli 11375 v sérii 2700 ks ročně. S využitím literární studie a praktických poznatků byl vypracován technologický postup kování. Součástí je návrh nástroje z ušlechtilé oceli 19663 včetně výkresové dokumentace. Kování probíhá na hydraulicko-pneumatickém bucharu KJH 2 o jmenovité hodnotě rázové práce 20 kJ. Polotovary jsou stříhány z tyčí 30 mm dlouhých 6 m na délku 52,2 mm. Z technicko-ekonomického zhodnocení vyplývá, že cena jednoho výkovku je 4,71 Kč a pro výrobu bude potřeba 24 ks tyčí.
|