Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměny módy v mezikulturním kontextu
Formáčková, Lucie ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Matějů, Martin (oponent)
Móda je velmi často používané slovo, přesto nemá u většiny lidí jasný význam. Vcelku lze říci, že móda je spíše krátkodobý vkus a estetický názor velké části lidí na podobu 1 upravu předmětů denní potřeby, zvláště pak odívání. Oděv a móda se většinou chápe jako synonymum. Móda se však nemůže spojovat pouze s oděvem, je jen jednou z funkcí odívání. Tento pOjem rovněž není možné donekonečna rozšiřovat, jinak by ztratil svůj význam. Často se také užívá termínu móda v záporném smyslu. Pokud jde o módní směr v umění nebo dokonce v jiných oborech, znamená to obvykle, že tyto směry brzy pominou, protože nemají hluboký základ. Módou se tak může stát i ten nejlepší obraz, ale rovněž filozofické směry, vědecké obory, náboženství, nebo výchova. Mnohem častěji móda ovládá předměty, věci. A to tím více, čím více mohou být dávány na odiv druhým. Lidé potřebují společenské uznání a svůj úspěch, penlze 1 vliv potřebují demonstrovat navenek. Takovým srozumitelným důkazem je nejčastěji oblečení. Člověk je vlastně pořád nějakým způsobem oblečen a právě oděv má schopnost mluvit za nás. Patří proto k nejvýraznějším znakovým systémům. Jeho prostřednictvím ukazujeme svému okolí nejen své bohatství, příslušnost k určité skupině, ale sdělujeme jím i své názory nebo zájmy. Touha člověka po uznání a touha líbit tak může být snadno...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.