|
Daňová harmonizace v EU a její aplikace na Českou republiku a Velkou Británii
Flídrová, Barbora ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce hledá odpověď na výzkumnou otázku, zda díky harmonizaci dochází ke sbližování daňových soustav České republiky a Velké Británie a zda vybrané státy harmonizační směrnice plně respektují. V první části jsou podrobně vysvětleny klíčové pojmy, historie daňové harmonizace v Evropské unii, ekonomický pohled na daňovou harmonizaci, současná podoba daňové harmonizace a očekávaný budoucí vývoj. Analýza se zaměřuje především na tyto instrumenty daňové politiky: daň z přidané hodnoty, daně spotřební a korporátní daně. Druhá část se zabývá aplikací daňové harmonizace na Českou republiku a Velkou Británii. Jsou předloženy konkrétní příklady, jak se daňová harmonizace odráží v daňových soustavách těchto států, a statistiky daňových sazeb, na základě kterých lze dobře srovnat vývoj daňové politiky obou států. V diskuzi pak dochází k syntéze poznatků uvedených v první i druhé části a je tak možné zodpovědět výzkumnou otázku.
|
|
Daňová harmonizace v EU a její aplikace na Českou republiku a Velkou Británii
Flídrová, Barbora ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce hledá odpověď na výzkumnou otázku, zda díky harmonizaci dochází ke sbližování daňových soustav České republiky a Velké Británie a zda vybrané státy harmonizační směrnice plně respektují. V první části jsou podrobně vysvětleny klíčové pojmy, historie daňové harmonizace v Evropské unii, ekonomický pohled na daňovou harmonizaci, současná podoba daňové harmonizace a očekávaný budoucí vývoj. Analýza se zaměřuje především na tyto instrumenty daňové politiky: daň z přidané hodnoty, daně spotřební a korporátní daně. Druhá část se zabývá aplikací daňové harmonizace na Českou republiku a Velkou Británii. Jsou předloženy konkrétní příklady, jak se daňová harmonizace odráží v daňových soustavách těchto států, a statistiky daňových sazeb, na základě kterých lze dobře srovnat vývoj daňové politiky obou států. V diskuzi pak dochází k syntéze poznatků uvedených v první i druhé části a je tak možné zodpovědět výzkumnou otázku.
|
|
Vliv marketingových výdajů na výsledky vybraného internetového obchodu
Flídrová, Barbora ; Kloudová, Dana (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Tato práce zkoumá řešení problému měření efektivnosti reklamy. Pomocí ekonometrické analýzy je kvantifikován vliv marketingových nákladů na denní tržby jistého slevového portálu, který poskytl svá data o tržbách, nákladech na marketing i počtu návštěvníků z období od června 2011 do července 2014. Ekonometrická analýza se ukázala být dobře aplikovatelnou metodou pro měření výsledků reklamy, obě exogenní nákladové proměnné se ukázaly být významné a byl potvrzen jejich pozitivní vliv na denní tržby. Výsledky analýzy umožnily slevovému portálu optimalizovat marketingový mix efektivnější spotřebou marketingového rozpočtu.
|