Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Překážky v socializaci dětí s centrální poruchou hybnosti DMO a přidruženou komunikační vadou
Falcníková, Lucie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Překážky v socializaci dětí s DMO a přidruženou komunikační vadou AUTOR: Lucie Falcníková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je zaměřena na začleňování osob s tělesným postižením do společnosti. Cílem práce je zachytit a popsat jednu z nejdůležitějších oblastí v životě každého člověka, kterou je socializace, nejen v třídním kolektivu a v rodině, ale také do společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První je teoretická část, ve které je definována dětská mozková obrna, její příčiny, výskyt a formy. Dále se zabýváme socializací v různých oblastech, které nejvíce zasahují do života respondentů. Poslední oblastí teoretické části je problematika komunikace dětí s DMO. Praktická část zachycuje metody a výsledky výzkumu, který zachycuje socializaci respondentů hlavně tak jak ji vnímají oni sami. Metodou výzkumu je strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. KLÍČOVÁ SLOVA: Dětská mozková obrna, dysartrie, socializace dítěte s postižením, tělesné postižení, bariér
Překážky v socializaci dětí s centrální poruchou hybnosti DMO a přidruženou komunikační vadou
Falcníková, Lucie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Překážky v socializaci dětí s DMO a přidruženou komunikační vadou AUTOR: Lucie Falcníková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je zaměřena na začleňování osob s tělesným postižením do společnosti. Cílem práce je zachytit a popsat jednu z nejdůležitějších oblastí v životě každého člověka, kterou je socializace, nejen v třídním kolektivu a v rodině, ale také do společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První je teoretická část, ve které je definována dětská mozková obrna, její příčiny, výskyt a formy. Dále se zabýváme socializací v různých oblastech, které nejvíce zasahují do života respondentů. Poslední oblastí teoretické části je problematika komunikace dětí s DMO. Praktická část zachycuje metody a výsledky výzkumu, který zachycuje socializaci respondentů hlavně tak jak ji vnímají oni sami. Metodou výzkumu je strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. KLÍČOVÁ SLOVA: Dětská mozková obrna, dysartrie, socializace dítěte s postižením, tělesné postižení, bariér

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.