Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Volný čas rodičů dětí s těžkým kombinovaným postižením
FRIŠ, Martin
Práce se zabývá specifickými aspekty trávení volného času u rodičů dětí s těžkým kombinovaným postižením. Výzkumu se zúčastnilo 6 matek dětí s těžkým kombinovaným postižením. Ukázalo se, že tyto matky volný čas nemají nebo ho mohou realizovat pouze v minimální míře. Pokud využijí podpory členů nejbližší rodiny nebo služeb denního stacionáře, ve kterém jejich děti chodí do školy, mohou se po domácích pracích nebo věnování se druhému dítěti, zaměřit samy na sebe. V té chvíli některé rekreačně sportují, věnují se výtvarným technikám nebo naplňují potřebu spánku. Matky jako největší překážku pro realizaci volného času uvádí úplnou absenci terénních ambulantních, případně i pobytových odlehčovacích sociálních služeb.
Použití tabletu při edukaci žáků s těžkým kombinovaným postižením
FRIŠ, Martin
Cílem bakalářské práce je zjistit smysluplnost využití tabletů při edukaci žáka s těžkým kombinovaným postižením. V první kapitole je definována základní terminologie přibližující danou problematiku. Pro dosažení cíle je zvolen kvalitativní přístup. Ten v podobě případové studie pracuje se žákem s těžkým kombinovaným postižením a věnuje se analýze edukační činnosti práce s tabletem v konkrétních vyučovacích blocích. Dále jsou použity metody analýzy žákových školních dokumentů a opakovaná pozorování aktivit s digitálním tabletem prováděných na základě žákova individuálního vzdělávacího plánu. Z jednotlivých vyučovacích bloků jsou pořízeny videozáznamy, které jsou následně analyzovány pro objektivitu pozorovaného. Díky výsledkům výzkumného šetření lze konstatovat, že pro daného žáka s těžkým kombinovaným postižením pracovat s tabletem smysl má a to především díky tomu, že na tuto práci reaguje libostí. Využití vybraných aplikací přispívá nejen k rozvoji jeho vnímání, pozornosti a komunikace, ale je využitelné i pro motivaci k učení. Práce je přínosná pro všechny, kteří pracují se žáky s těžkým kombinovaným postižením, a může být impulzem pro ty, kteří stále pochybují nad využíváním tabletů při edukaci těchto žáků. Výsledky výzkumného šetření dokládají, že využívání moderních technologií ve výuce může být velice prospěšné. Mohou být inspirujícím zdrojem a podnětem pro další širší využití tabletů v oblasti pomáhajících profesí, například speciální pedagogiky, sociálních služeb nebo zdravotnictví.
Použití vybraných teorií sociální práce při práci s dětmi s kombinovaným postižením
FRIŠ, Martin
Práce se zabývá použitím vybraných teorií sociální práce při práci s dětmi s kombinovaným postižením v denních stacionářích v Plzeňském kraji. V teoretické části je vysvětlen pojem eklekticismus a jsou vybrány konkrétní teorie sociální práce, které lze využít při práci s dětmi s kombinovaným postižením. V praktické části je zpracován výsledek realizovaného kvalitativního výzkumu, ve kterém byly se šesti pracovníky provedeny rozhovory, jimiž bylo zjišťováno použití vybraných teorií sociální práce v praxi.

Viz též: podobná jména autorů
6 Friš, Martin
2 Friš, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.