Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky
Ernyeiová, Jana
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky Práce se vztahuje k tématu bilingvního matematického vyučování. Zaměřuje se na sledování vlivu jazyka učitele a žáka na komunikaci, kategorizaci rušivých jevů a zlepšení připravenosti učitele se s nimi při vyučování vyrovnat. Významnou roli v hodnocení výsledků experimentů prováděných během vyučování v Anglii, Německu a České republice hraje učitelova (sebe)reflexe. Výuka byla realizována v cizím jazyce jak pro učitele, tak pro žáky. Experimentátor je zároveň učitelem a autorem této práce. V teoretické části jsou shrnuty výsledky studia literatury se zaměřením na bilingvismus, bilingvní vyučování, metody výuky v cizím jazyce a vztahy mezi jazykem, jazykem matematiky a cizím jazykem. V praktické části je provedena analýza výuky matematiky na téma pravděpodobnosti. Výuka byla zaměřena na hraní her s kostkami a rozhodování, zda je hra spravedlivá nebo ne. Vyučování bylo nahrané na audio kazety a části mluvené řeči byly přepsány do písemné podoby. Byla provedena analýza jazyka výuky, a to jak žáků, tak učitele. Dále byly rozebrány komunikační interference a poměr komunikace učitele a žáků. Byly vyhodnoceny výsledky experimentů z hlediska výzkumu a z hlediska výuky. K dispozici je přehled, který hodnotí, jaký vliv na výuku má omezená jazyková...
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky
Ernyeiová, Jana
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky Práce se vztahuje k tématu bilingvního matematického vyučování. Zaměřuje se na sledování vlivu jazyka učitele a žáka na komunikaci, kategorizaci rušivých jevů a zlepšení připravenosti učitele se s nimi při vyučování vyrovnat. Významnou roli v hodnocení výsledků experimentů prováděných během vyučování v Anglii, Německu a České republice hraje učitelova (sebe)reflexe. Výuka byla realizována v cizím jazyce jak pro učitele, tak pro žáky. Experimentátor je zároveň učitelem a autorem této práce. V teoretické části jsou shrnuty výsledky studia literatury se zaměřením na bilingvismus, bilingvní vyučování, metody výuky v cizím jazyce a vztahy mezi jazykem, jazykem matematiky a cizím jazykem. V praktické části je provedena analýza výuky matematiky na téma pravděpodobnosti. Výuka byla zaměřena na hraní her s kostkami a rozhodování, zda je hra spravedlivá nebo ne. Vyučování bylo nahrané na audio kazety a části mluvené řeči byly přepsány do písemné podoby. Byla provedena analýza jazyka výuky, a to jak žáků, tak učitele. Dále byly rozebrány komunikační interference a poměr komunikace učitele a žáků. Byly vyhodnoceny výsledky experimentů z hlediska výzkumu a z hlediska výuky. K dispozici je přehled, který hodnotí, jaký vliv na výuku má omezená jazyková...
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky
Ernyeiová, Jana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Pokorná, Věra (oponent) ; Nýdl, Václav (oponent)
V poslední době se stáváme svědky postupného prolínání národů a kultur. Ve školách se toto odráží dvěma směry. Jednak kladením stále většího důrazu na jazykovou přípravu, tak stále častějším výskytem žáků a studentů z národnostních menšin. Ještě v nedávné době jsme tuto skutečnost mohli pozorovat převážně v zemích západní Evropy a Severní Ameriky, nyní stále více i v České republice. Zároveň je skutečností, že ve sjednocující se Evropě jsou lidé stále více soukromně i pracovně odkázáni na ovládání cizího jazyka, jak písemné, tak ústní, a to s takovou jistotou a plynulostí, jakoby se téměř jednalo o jazyk rodný. Z toto plyne nutnost včasné bilingvní (dvojjazyčné) výuky a zároveň potřeba bilingvních učitelů s odpovídajícím vzděláním. Bilingvní výuka, často označovaná jako Content and Language Integrated Learning (CLIL) označuje obecně výuku některého z nejazykových všeobecně vzdělávacích předmětů prostřednictvím cizího jazyka (např. matematika v anglickém jazyce). Obsah daného předmětu je rozvíjen v cizím jazyce a naopak, cizí jazyk se procvičuje a zdokonaluje pomocí obsahu příslušného předmětu. Jazyk je chápán jako vyjadřovací prostředek, nikoli jako hlavní cíl. Výuka v cizím jazyce přináší mnohé positivní výsledky, znamená však pro učitele i pro žáky také velké zatížení. Tato práce je zaměřena na sledování...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.