Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finding contexts of etruscan fibulae
Eštoková, Petra ; Musil, Jiří (vedoucí práce) ; Ondřejová, Iva (oponent)
Tato práce se zabývá villanovskými a etruskými sponami, jejich typologii, chronologii a umístnění v hrobech vejských pohřebišť. Cílem práce je poukázat na výskyt spon v časových horizontech, jejich vývoj a porovnání vejských pohřebišť s dalšími konkrétními lokalitami na území Itálie. Práce se věnuje zhodnocení vývoje vztahů, součástí pohřební výbavy lokálně i mimo samotné území Vejí. Na základě zjištění údajů je možné poukázat na podobnosti vejských pohřebišť a jejich porovnání se vzdálenějšími lokalitami Itálie. Klíčové slova: Veje, nekropole, spony, typologie spon, výroba, funerální kontexty, vztahy s paralelními lokalitami.
Finding contexts of etruscan fibulae
Eštoková, Petra ; Musil, Jiří (vedoucí práce) ; Ondřejová, Iva (oponent)
Tato práce se zabývá villanovskými a etruskými sponami, jejich typologii, chronologii a umístnění v hrobech vejských pohřebišť. Cílem práce je poukázat na výskyt spon v časových horizontech, jejich vývoj a porovnání vejských pohřebišť s dalšími konkrétními lokalitami na území Itálie. Práce se věnuje zhodnocení vývoje vztahů, součástí pohřební výbavy lokálně i mimo samotné území Vejí. Na základě zjištění údajů je možné poukázat na podobnosti vejských pohřebišť a jejich porovnání se vzdálenějšími lokalitami Itálie. Klíčové slova: Veje, nekropole, spony, typologie spon, výroba, funerální kontexty, vztahy s paralelními lokalitami.
Doors as an image of sacral space
Eštoková, Petra ; Musil, Jiří (vedoucí práce) ; Titz, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce je poukázat na konkrétní příklady zobrazení nepravých dveří v etruském umění a na jejich časový vývoj v rámci zakomponovaných ikonografických vyobrazení. Závěry jsem získala tak jako z knižných publikací věnujících se tematice etruského náboženství a zobrazení nepravých dveří v etruském umění, tak i z vlastních interpretací založených na pozorování konkrétních uměleckých památek. Zaměřila jsem se na vyobrazení na nástěnných malbách, sarkofágách a urnách. Snažila jsem se hlavně o vysvětlení používání nepravých dveří v etruském umění za účelem vyjádření přechodu do říše mrtvých. Důležitým aspektem na konci práci je porovnání etruských nepravých dveří s dveřmi egyptskými, které Etruskův nepopíratelně ovlivnili. Klíčové slova: nepravé dveře, posmrtní život, cesta do podsvětí

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.