Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Estetika ošklivosti v současné maďarské kinematografii
Toupalová, Malvína ; Duta, Mircea Dan (vedoucí práce) ; Blažejovský, J. (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám estetikou ošklivosti v současné maďarské kinematografii, tj. ve filmech natočených po roce 2003. Nejprve se obecně věnuji ošklivosti v umění a její teoretické reflexi, poté estetice ošklivosti v maďarském fllmu. Následuje estetická analýza pěti vybraných snímků: Revizoři (Nimród Antal, 2003), Čerstvý vzduch (Ágnes Kocsis, 2006), Distrikt! (Áron Gauder, 2004), Dealer (Benedek Fliegauf, 2004) a Taxidermia (Gyorgy Pálfi, 2006). V těchto analýzách zkoumám nejrůznější možnosti a způsoby využití estetiky ošklivosti ve filmu. Cílem práce je nejen zjistit, co estetika ošklivosti jakožto častý výrazový prostředek těchto filmů o současném světě vypovídá, ale také prozkoumat, jakým způsobem s ní tvůrci pracují. Zároveň se snažím v každé analýze zkoumat ošklivost z jiného hlediska. Revizory zkoumám především z estetického hlediska, v analýze filmu Čerstvý vzduch jsem se zaměřila na senzuální ošklivost. V analýze Distriktu! zkoumám způsob, jímž se ošklivost podílí na vytváření žánru, v textu o filmu Dealer přistupuji k ošklivosti především ze sociologického hlediska. V analýze Taxidermie jsem se pak mimo jiné věnovala psychoanalytickému aspektu ošklivého.
The Kremlin's Program for Patriotic Education and Russian War Movies (2000-2010)
Mazzali, Francesca ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Duta, Mircea Dan (oponent) ; Kolenovská, Daniela (oponent)
Tato disertační práce uvažuje o filmech, jako o dvoustranných zrcadlech, které absorbují politický a kulturní obsah z jedné strany, kde tvůrci filmů filtrují a rozpracovávají obsah mezi dvěmi povrchy a poté přenášející body obecenstvu. Rozpracování politického obsahu může být provedeno ve vzdělávacím a propagandistickém způsobu, jenž líčí a podporuje specifické politické ideje. Tato disertační práce analyzuje první dva programy z ruského vládního programu, vlastenecké výchovy pro ruské federační občany (2001-2005 a 2006-2010) (hereinafter, 'Patriotic Education'), a indentifikuje šest politických priorit, které mohou být pozorovány a analyzovány v jedenácti ruských válečných filmech. Nejdříve bude vysvětleno, jak filmy slouží jako propagandistické a vzdělávací nástroje v rámci vlastenecké výchovy, promítající její politické priority obecenstvu. Poté bude vysvětleno, jak kontinuita se sovětskou minulostí je zobrazena v rámci válečných filmů a způsob, jakým vykreslují některé z elementů prosazovaných vlasteneckou výchovou.
Estetika ošklivosti v současné maďarské kinematografii
Toupalová, Malvína ; Blažejovský, J. (oponent) ; Duta, Mircea Dan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám estetikou ošklivosti v současné maďarské kinematografii, tj. ve filmech natočených po roce 2003. Nejprve se obecně věnuji ošklivosti v umění a její teoretické reflexi, poté estetice ošklivosti v maďarském fllmu. Následuje estetická analýza pěti vybraných snímků: Revizoři (Nimród Antal, 2003), Čerstvý vzduch (Ágnes Kocsis, 2006), Distrikt! (Áron Gauder, 2004), Dealer (Benedek Fliegauf, 2004) a Taxidermia (Gyorgy Pálfi, 2006). V těchto analýzách zkoumám nejrůznější možnosti a způsoby využití estetiky ošklivosti ve filmu. Cílem práce je nejen zjistit, co estetika ošklivosti jakožto častý výrazový prostředek těchto filmů o současném světě vypovídá, ale také prozkoumat, jakým způsobem s ní tvůrci pracují. Zároveň se snažím v každé analýze zkoumat ošklivost z jiného hlediska. Revizory zkoumám především z estetického hlediska, v analýze filmu Čerstvý vzduch jsem se zaměřila na senzuální ošklivost. V analýze Distriktu! zkoumám způsob, jímž se ošklivost podílí na vytváření žánru, v textu o filmu Dealer přistupuji k ošklivosti především ze sociologického hlediska. V analýze Taxidermie jsem se pak mimo jiné věnovala psychoanalytickému aspektu ošklivého.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.