|
Alternativní školství v Korejské republice
Dukátová, Jana ; Horák, Tomáš (vedoucí práce) ; Mazaná, Vladislava (oponent)
Práce se věnuje popsání historie, vývoje a současnosti korejského alternativního vzdělávání. V nemalé míře uvádí do tématu alternativního školství jako takového, avšak zaměřuje se zejména na konkrétní podoby, jež se ujaly či v pozměněné formě adaptovaly na územíKorejské republiky. Cílem práce je popsat vývoj alternativních vzdělávacích systémů na pozadí vládní vzdělávací politiky, legislativy a celospolečenského kontextu. K pochopení nedávného boomu alternativních konceptů vzdělávacích systémů v Korejské republice podávám stručný exkurz do historie korejské vzdělanosti a poukazuji na problémy, jež jsou zčásti řešeny pomocí zavádění altenrativních vzdělávacích systémů. Klíčová slova Alternativní vzdělávací systémy, waldforské školství, montessoriovská škola, neokonfuciánská společnost, Korejská republika
|