Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učení se češtiny v důchodovém věku
Drtinová, Simona ; Sherman, Tamah (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
DRTINOVÁ, Simona. Učení se češtiny v důchodovém věku. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se z interdisciplinárního hlediska zabývá problematikou učení se cizích jazyků v důchodovém věku, jehož charakteristiky mohou být omezená ekonomická aktivita, větší množství volného času a možný výskyt určitých bariér způsobených věkem. Jako příklad učení se cizího jazyka bude sloužit případ cizinců důchodového věku v České republice, kteří se učí česky. V teoretické části je nejprve vymezeno stáří spolu se změnami, které k procesu stárnutí a stáří patří: změny jsou popsány na úrovni tělesné, kognitivní a sociální. Dále se v práci pojednává o procesu učení s důrazem na učení se cizích jazyků. V rámci pedagogicko-psychologické složky procesu učení jsou zde zmíněny jeho vybrané složky, konkrétně se jedná o motivaci k učení, různé formy výuky a roli učitele při výuce. Závěr teoretické části se zabývá nabídkou kurzů češtiny. Veškeré oblasti práce pojednávají o daném tématu vždy v obecné rovině a poté s důrazem právě na seniory. Praktická část této diplomové práce, provedená pomocí mnohočetné případové studie, se pokouší zodpovědět otázky týkající se motivace seniorů k učení se češtiny, průběhu a forem jejich učení, a to pomocí...
Spisovná a nespisovná čeština v dílech Terezy Boučkové
Drtinová, Simona ; Vaňková, Irena (oponent) ; Mareš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zkoumání poměru spisovnosti a nespisovnosti v dílech české autorky Terezy Boučkové. Na začátku je uveden stručný životopis autorky a je probráno její postavení v současné české literatuře. Na základě teoretické části o spisovnosti a nespisovnosti, jež obsahuje výklad o nespisovných prostředcích, jejich funkci a vývoji v historickém kontextu české literatury, je představena metoda rozboru vybraného korpusu textů Boučkové. Tato metoda je aplikována na konkrétní texty; v práci jsou popsány nespisovné prostředky, jejich vazby na složky textu (zda se váží na pásmo vypravěče či pásmo postav) a funkce těchto prostředků; zároveň jsou reflektovány rozdíly mezi jednotlivými prózami. V závěru práce jsou porovnány způsoby užívání nespisovných prostředků v prózách a filmovém přepise.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.