Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova k občanství - Člověk ve společnosti - didaktická analýza tematického okruhu a jeho realizace ve výuce
Dolejšková, Petra ; Jirásková, Věra (oponent) ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo na základě didaktické analýzy a analýzy výukových cílů tematického okruhu "Člověk ve společnosti" vytvořit výukový materiál využitelný pro učitele i žáky ve výuce Výchovy k občanství v 6. a 7. ročníku základních škol. Výběr tématu práce byl ovlivněn především naléhavou potřebou vytvořit výukový materiál, který by odpovídal současným principům ve výchově a vzdělávání, jak je zakotvuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, a pomoci tak učitelům v jejich pedagogické praxi. K tvorbě výukového materiálu byly vybrány dva tematické celky - Naše škola, Vztahy mezi lidmi. Výukový materiál byl zpracován formou metodických příruček a pracovních listů, které byly testovány na vybraných základních školách.63 Testování výukového materiálu umožnilo flexibilně reagovat na podněty žáků i učitelů a smysluplně korigovat výstupy vzniklé na základě teoretických východisek a didaktické analýzy s živou školní zkušeností. Nejdůležitější principy, které vtiskly charakter této práci a zásadně ovlivnily její způsob utváření a směřování, jsou především koncepce přípravy tematického celku podle M. Pasche, koncepce struktury pojmů J. S. Brunera využitá spolu s mentálním mapováním v pojmové a vztahové analýze učiva. V neposlední řadě byl také kladen důraz na aktivní a samostatné myšlení a přístup...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.