|
Gramotnost IS/IT v České republice
Orlová, Lenka ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Dianiš, Erik (oponent)
Práce se zaměřuje na zkoumání možností zvyšování počítačové gramotnosti v České republice. Zpočátku definuje pojem počítačové gramotnosti, nastiňuje její vývoj v čase a zkoumá její úroveň v ČR. Jelikož je ČR integrální součástí Evropské unie, obsahuje práce i srovnání úrovně počítačové gramotnosti České republiky a zemí EU. Protože hlavním činitelem v oblasti vzdělávání je stát, je jádrem práce osvětlení role státu v oblasti informační a počítačové gramotnosti. Autor se věnuje i dalším možnostem zvyšování počítačových a internetových dovedností. Mezi ně patří systémy, které se soustředí na zvyšování obecné počítačové gramotnosti a specifické systémy školení na konkrétní produkty určitého výrobce. Dalším článkem je ukázka vzdělávacích činností soukromých společností, který je také velmi důležitým článkem vzdělávání, protože jeho činnost je velmi často podporována státem na principu Public-Private Partnerships (PPP). Celá práce vznikla na základě studia především zdrojů v elektronické podobě a při jeho zpracování byla užita řada počítačových aplikací. Výsledek práce tak může být určitou autorovou vizitkou o jeho vlastní počítačové gramotnosti.
|
| |
|
Analýza nasazení biometrických metod
Ezr, Tomáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Dianiš, Erik (oponent)
Práce má za cíl seznámit se základními biometrickými prvky a používanými metodami, s jejich výhodami a nevýhodami a jejich chybovostí. Začátek práce je věnován seznámení s biometrikou, biometrickými metodami a bližšímu pohledu na metody snímání biometrických dat, jejich zpracování pomocí algoritmů a vyhodnocování. V práci je dále část věnovaná porovnání vybraných biometrických metod podle předem daných kritérií. Další část je věnována využití biometrických prvků v cestovních pasech a s tím souvisejících zákonu. V závěru jsem se pokusil přiblížit možnosti vývoje biometrických metod a zhodnotit závěry ke kterým jsem došel.
|