Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební metafory v češtině a v japonštině
Davidová, Anna ; Kanasugi, Petra (vedoucí práce) ; Tirala, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hudebními metaforami v češtině a japonštině používanými při popisu hudby. Konkrétně hudebními metaforami použitými hudebními kritiky v japonských a českých hudebních časopisech. Metaforické výrazy jsou často využívány, mimo jiné, k popisu abstraktních jevů. Práce se soustředí na popisy pocitů a dojmů, které hudba v lidech vyvolává, a které jsou následně používány k popisu a ohodnocení hudby samotné. Cílem práce je pak srovnání použití těchto metafor ve dvou naprosto rozličných jazycích a kulturách. Teoretická část práce nastiňuje teorii konceptuálních metafor a hudební složky. Zdrojem využívaným v praktické části jsou recenze hudebních kritiků japonských a českých časopisů zaměřených na klasickou hudbu. V úvodní kapitole je představeno téma práce a motivace k jeho výzkumu. Ve druhé kapitole stručně popíši teorii konceptuálních metafor, jejich souvislosti s pocity a uvedení do hudební nauky, kde zároveň přibližuji ústřední téma práce. Třetí kapitola obsahuje praktickou část práce a její výsledek, tedy použité české a japonské metaforické výrazy v časopisech a jejich srovnání. Zároveň v ní také upřesňuji metodologii práce. V poslední, čtvrté, kapitole pak shrnuji výsledky práce a pokládám několik otázek k případnému dalšímu výzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Negace umění
Davidová, Anna ; Štefková, Zuzana (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent)
(CZ) Negace je ve svých mnohých podobách nedílnou součástí dějin umění dvacátého století. Díváme-li se na svět skrze dialektickou logiku neustále se měnícího souboje tezí a antitezí, je i umění výsledkem střetu dvou neoddělitelných protipólů, tvoření je destrukcí, a stejně tak destrukce je tvořením. Tato diplomová práce se snaží široké téma negace uchopit za pomoci vymezení si dvou hlavních zájmů, jakými jsou destrukce a odcházení z umělecké scény. Oba případy vnímá jako způsob vymezení se vůči pozici umělce a umění v konzumní společnosti Západu. Fenomén destrukce sleduje na příkladech uměleckých hnutí a společenského kontextu po druhé světové válce a zejména v průběhu 60. let, kdy se mnoho umělců snažilo pracovat právě s potenciálem umělecké destrukce. V závěrečné části věnované opouštění uměleckého prostředí je za pomoci příkladu umělce v post-praxi Radima Labudy prozkoumána možnost bytí a zároveň nebytí součástí světa umění a také nejistá budoucnost umění v době klimatické krize. Klíčová slova: negace umění, umění destrukce, anti-art, dematerializace, umění 20. století, současné umění, politické umění, odcházení z umění, DIAS, Destruction in Art Symposium, Gustav Metzger, Alexander Brener, Lee Lozano, Radim Labuda, klimatická krize
Jana Skalická: tvorba a její reflexe ve fotografii
Davidová, Anna ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
(CZ) Tématem bakalářské práce je tvorba české umělkyně Jany Skalické (1957-2015), která začínala prací s textilem, ale postupně pro své výtvarné vyjádření zvolila nový materiál - igelit. Ten svou vlastní technikou upravovala různými způsoby, s použitím žehličky či šicího stroje. Od závěsných igelitových děl se postupem času dostala k prostorovým objektům a instalacím kombinujícím igelit s dalšími materiály, jako jsou kov, dřevo, kameny a jiné druhy umělých hmot. Autorka tvořila v období od začátku osmdesátých let do poloviny devadesátých let minulého století. Práce je rozčleněna do několika částí podle témat, která se díla Jany Skalické dotýkají, a zároveň je udržována chronologie vzniku tapisérii a objektů. Jednotlivé kapitoly jsou ilustrovány příklady výstav a dílo je zasazeno do historického kontextu. Žádné z uvedených děl se dodnes nezachovalo, z toho důvodu je možné se s nimi seznámit pouze na fotografiích nebo videozáznamech z výstav. Poslední kapitola se proto zabývá problémem interpretace uměleckého díla skrze fotografii. Klíčová slova: Jana Skalická, igelity, moderní tapisérie, objekty, instalace, 80. léta, Výstavy na dvoře, fotografie objektu, Jaroslav Beneš

Viz též: podobná jména autorů
4 DAVIDOVÁ, Adéla
4 Davidová, Adéla
3 Davidová, Alena
1 Davidová, Alžběta
1 Davidová, Andrea
3 Dávidová, Alena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.