Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické hry a jejich využití ve výuce geologie na ZŠ
DAŇKOVÁ, Soňa
Předkládaná diplomová práce mapuje způsoby výuky geologie na základních školách a zabývá se motivací žáků ve spojitosti s uplatněním didaktické hry ve výuce geologie. Data byla získaná prostřednictvím dotazníkového šetření ve třech skupinách respondentů, a to učitelů geologie, resp. přírodopisu, žáků 9. tříd základních škol a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu. Teoretická část práce obsahuje poznatky o motivaci žáků, výukových metodách a didaktické hře. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu, výsledky kvantitativního výzkumu a autorskou didaktickou počítačovou hru, kterou respondenti testovali a hodnotili. Výsledky výzkumu ukazují, že většinu žáků nebaví výuka geologie, nicméně zapojením didaktické hry do výuky lze zvýšit jejich zájem o geologii. Výzkumem bylo také zjištěno, že vysokoškolští studenti učitelství přírodopisu mají jiný názor na výuku geologie než současní učitelé přírodopisu. Například podle studentů učitelství je neoblíbenost geologie u žáků způsobená osobností učitele, ale podle učitelů je zapříčiněná celkovou neatraktivností předmětu. Podobně studenti vidí příčinu sporadického užívání didaktických her ve výuce geologie v učiteli, nicméně podle učitelů se didaktické hry neintegrují do výuky z nedostatku času.
Vliv výukových metod na praktické schopnosti žáků poznávání nerostů a hornin
DAŇKOVÁ, Soňa
Předkládaná bakalářská práce analyzuje vliv aplikování různých výukových metod na praktické schopnosti žáků 9. třídy ZŠ v oblasti geologie, a to konkrétně v oblasti poznávání nerostů a hornin. Sběr dat byl proveden prostřednictvím strukturovaného rozhovoru s učiteli geologie, resp. přírodopisu, didaktickým testem vědomostí žáků a analýzou používaných učebnic na zapojených základních školách v Jihlavě a jejím blízkém okolí. Výzkumem bylo ověřeno, že si žáci lépe osvojují znalosti z geologie, pokud je při výuce aktivně používaná sbírka nerostů a hornin, a že projevují více zájmu o učivo geologie při použití praktických výukových metod, než při slovních metodách výuky.

Viz též: podobná jména autorů
5 DAŇKOVÁ, Soňa
4 DAŇKOVÁ, Šárka
2 Danková, Simona
2 Daňková, Silvie
2 Daňková, Sára
4 Daňková, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.