Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zavedení školného na veřejných VŠ.
Daňhelová, Michaela ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Hadj Moussová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je primárně zaměřena na problematiku školného na veřejných VŠ. Součástí jsou ale i další souvislosti a otázky, které téma vhodně doplňují. Vedle zhodnocení argumentů pro a proti zavedení školného na veřejných VŠ, problémů vysokého školství v ČR, nákladů studentů, jejich názorů na daný problém, pojednává práce i o propojení vzdělávání s ideou lidského kapitálu, jeho pojetí, kvantifikací a vlivu dosaženého vzdělání jedince na jednotlivé sféry a oblasti. Práce neopomíjí ani relativně nový pohled na vzdělání, který souvisí s argumenty podporující oprávněné zavedení školného na univerzitách. Jedná se o nahlížení na vzdělání a studium na VŠ jako na investici, která má své náklady, ale posléze i výnosy. Hlavním cílem je zanalyzovat, zda je zavedení školného na veřejných VŠ v ČR smysluplné a zda existují oprávněné argumenty a stanoviska pro tento krok.
Vstup České republiky do EMU - výhled a předpoklady
Daňhelová, Michaela ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Šaroch, Stanislav (oponent)
Hlavním cílem této práce je zhodnotit stav v ČR z pohledu různých hledisek a kritérií. V práci se zmiňuji rovněž i o Teorii optimální měnové oblasti, která s tématem EMU velmi úzce souvisí. Stěžejním bodem mé práce je ale 2. kapitola, která se zabývá zhodnocením stavu v ČR a jeho porovnáním s ostatními členskými státy či samotnou eurozónou. Na počátku kapitoly se věnuji názorům české veřejnosti na přijetí eura, dále vymezuji a zhodnocuji plnění Maastrichtských kritérií, které je nutné plnit, pokud ČR chce do EMU vstoupit. Další kritéria, která hrají významnou roli, jsou kritéria reálné konvergence. Poslední kapitola plynule navazuje na poslední část, kde se zmiňuji o Klausových "českolipských" kritériích, která sledují problematiku eura z jiného pohledu než kritéria předchozí. Zabývají se otázkou, kdy bude vstup ČR do EMU opravdu výhodný? V samotném závěru dávám prostor přínosům, nákladům a rizikům, které ze zavedení společné měny vyplývají.

Viz též: podobná jména autorů
3 DAŇHELOVÁ, Martina
1 DAŇHELOVÁ, Monika
2 Daňhelová, Magda
3 Daňhelová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.