Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Export Decision Support Model for the Czech Republic
Couceiro Vlasak, Carlos ; Mejstřík, Michal (vedoucí práce) ; Benáček, Vladimír (oponent)
V rámci diplomové práce byl vyvinut model pro podporu rozhodování, zaměřený na exportní příležitosti. Základ modelu spočívá ve filtračním procesu, kde jsou průběžně analyzována data obsahující socio-ekonomické indikátory. V souvislosti s vývojem modelu byl proveden rozsáhlý přehled literatury, přičemž základem byl dřívější model nastavený na stejnou problematiku, protože v současnosti není k dispozici žádný protokol k jeho konstrukci. Daný model umožňuje zjistit, zda trh, charakterizovaný maticí indikátorů, splňuje předem nastavené podmínky. Pak je označen jako exportní příležitost. Do modelu byly uloženy dva různé soubory dat, a to jeden pro rok 2010 a druhý pro rok 2014. Byla zadána hypotéza že model bude ukazovat stejné exportní příležitosti v obou případech. Účelem této hypotézy bylo zjistit, jestli model potřebuje průběžné aktualizace. Nakonec byla provedena ke zjištění chování parametrů, vyplňujících model, senzitivní analýza. Jde o nový přístup předtím v podobném modelu neimplementovaný. JEL Klasifikace F10, F13, F23, M31 Klíčová slova exportní příležitosti, podnikavost, mezinárodní marketing, senzitivní analýza, obchod Autor e-mail karel.couceiro@gmail.com Vedoucí práce e-mail mejstrik@fsv.cuni.cz
Export Decision Support Model for the Czech Republic
Couceiro Vlasak, Carlos ; Mejstřík, Michal (vedoucí práce) ; Benáček, Vladimír (oponent)
V rámci diplomové práce byl vyvinut model pro podporu rozhodování, zaměřený na exportní příležitosti. Základ modelu spočívá ve filtračním procesu, kde jsou průběžně analyzována data obsahující socio-ekonomické indikátory. V souvislosti s vývojem modelu byl proveden rozsáhlý přehled literatury, přičemž základem byl dřívější model nastavený na stejnou problematiku, protože v současnosti není k dispozici žádný protokol k jeho konstrukci. Daný model umožňuje zjistit, zda trh, charakterizovaný maticí indikátorů, splňuje předem nastavené podmínky. Pak je označen jako exportní příležitost. Do modelu byly uloženy dva různé soubory dat, a to jeden pro rok 2010 a druhý pro rok 2014. Byla zadána hypotéza že model bude ukazovat stejné exportní příležitosti v obou případech. Účelem této hypotézy bylo zjistit, jestli model potřebuje průběžné aktualizace. Nakonec byla provedena ke zjištění chování parametrů, vyplňujících model, senzitivní analýza. Jde o nový přístup předtím v podobném modelu neimplementovaný. JEL Klasifikace F10, F13, F23, M31 Klíčová slova exportní příležitosti, podnikavost, mezinárodní marketing, senzitivní analýza, obchod Autor e-mail karel.couceiro@gmail.com Vedoucí práce e-mail mejstrik@fsv.cuni.cz

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.