Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkce oblékání a identita u adolescentů
Ciencialová, Eva ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Tato práce se zaměřuje na módu a funkci oblečení ve školní třídě, zejména u adolescentů. Do výzkumu byli pro srovnání zahrnuti žáci osmé třídy základní školy a studenti druhého ročníku gymnázia. Hlavními otázkami jsou: Co tito mladí lidé považují za módní? Vnímají oblečení jako prostředek k dosažení nějakého cíle? Co jim může určité oblečení umožnit? Cílem bylo zmapovat význam, který studenti přikládají oblékání a vyčlenění jednotlivých funkcí oblečení dle jejich významu. To vše v souvislosti s formováním identity, což je hlavním vývojovým úkolem v období adolescence. Pro získání informací byly použity následující metody: pozorování, krátké doplňující rozhovory a dotazník, který byl stěžejní. Tento dotazník se skládal ze tří částí. První se zaměřovala na to, co žáci vnímají jako módní, druhá část se zaměřovala na osobní preference a třetí část byla zaměřena na funkce oblečení. Na základě analýzy dotazníků a ostatních dat, byly vytyčeny módní trendy a funkce oblečení, které jsou popsány dle důležitosti. Rovněž byly nalezeny sociální skupiny vytvořené na základě módy a vzájemných vztahů. Nakonec byla nastíněna korelace mezi funkcí oblečení a formování identity.
Funkce oblékání a identita u adolescentů
Ciencialová, Eva ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Tato práce se zaměřuje na módu a funkci oblečení ve školní třídě, zejména u adolescentů. Do výzkumu byli pro srovnání zahrnuti žáci osmé třídy základní školy a studenti druhého ročníku gymnázia. Hlavními otázkami jsou: Co tito mladí lidé považují za módní? Vnímají oblečení jako prostředek k dosažení nějakého cíle? Co jim může určité oblečení umožnit? Cílem bylo zmapovat význam, který studenti přikládají oblékání a vyčlenění jednotlivých funkcí oblečení dle jejich významu. To vše v souvislosti s formováním identity, což je hlavním vývojovým úkolem v období adolescence. Pro získání informací byly použity následující metody: pozorování, krátké doplňující rozhovory a dotazník, který byl stěžejní. Tento dotazník se skládal ze tří částí. První se zaměřovala na to, co žáci vnímají jako módní, druhá část se zaměřovala na osobní preference a třetí část byla zaměřena na funkce oblečení. Na základě analýzy dotazníků a ostatních dat, byly vytyčeny módní trendy a funkce oblečení, které jsou popsány dle důležitosti. Rovněž byly nalezeny sociální skupiny vytvořené na základě módy a vzájemných vztahů. Nakonec byla nastíněna korelace mezi funkcí oblečení a formování identity.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.