Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ritual offerings of honey in temples of the Ptolemaic and Roman Era
Chejnová, Anna ; Coppens, Filip (vedoucí práce) ; Vymazalová, Hana (oponent)
čj Práce si stanovuje za cíl shromáždit všechny dostupné doklady obětin medu v chrámech ptolemaiovské a římské doby. Důvodem pro rozpracování tohoto tématu je fakt, že takovýto souhrn nebyl dosud publikován. První část práce obsahuje dvě kapitoly, které se snaží nastínit problematiku využití medu a včelích produktů ve starověku se zaměřením na oblast Egypta, a využití medu a včelích produktů jako chrámové obětiny v kontextu egyptských chrámů od ptolemaiovské doby dál. Druhá část práce se věnuje popisu scén s těmito obětinami spolu s jejich umístěním v rámci daného chrámu a poslední, třetí část, se pokouší tyto scény zasadit do širšího kontextu specifického chrámu i doby. Klíčová slova: Ptolemaiovský Egypt, Římský Egypt, Řecko-Římské období, Med, Včelí produkty, obětiny, chrámy
Reprezentace jiného v cestopisech Zikmunda a Hanzelky
Chejnová, Anna ; Storchová, Lucie (vedoucí práce) ; Herza, Filip (oponent)
Má diplomová práce se zabývá reprezentacemi jinakosti v cestopisech Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda. I když jde o velmi slavnou dvojici československých cestovatelů, takováto analýza jejich cestopisů ještě nebyla provedena. Svůj výzkum proto zaměřím právě na reprezentace jinakosti v cestopisech, které Hanzelka se Zikmundem na svých cestách psali. V úvodní kratší části práce nastiňuji dobový kontext cestování a politického uspořádání v Československu, ze kterého Hanzelka se Zikmundem odjížděli. Představuji zde také metodologii a nejnovější výzkum cestopisných reprezentací jak v české, tak zahraniční historiografii. V dalších kapitolách se věnuji několika tématům, jež jsem si předestřela ve výzkumných otázkách na počátku práce: Jak prezentují autoři jinakost ve vztahu "my" a "oni" a jak reprezentují sami sebe ve svých textech a se svým automobilem. Při analýze vycházím z prvních vydání cestopisů Zikmunda a Hanzelky, a to z let 1952- 1969. Cestopisy interpretuji jako textový prostor, ve kterém se prostřednictvím sdíleného jazyka utvářejí nejen představy o těch "druhých" (Afričanech, Indiánech, Arabech či Orientu obecně), ale také kritika kapitalismu a kolonialismu a s ní spojené představy o společenském pokroku, socialistickém zřízení a socialistickém člověku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.