Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvořivá destrukce uvnitř automobilového a energetického průmyslu - udržitelná elektromobilita jako politicko-hospodářská výzva EU
Vejbor, Jan ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Chatard, Benoit (oponent)
Diplomová práce "Tvořivá destrukce v automobilovém a energetickém průmyslu - Udržitelná elektromobilita jako politicko-hospodářská výzva EU" pojednává o problematice dopadů inovací na politicko-hospodářskou sféru. Předmětem studia je otázka osobní motorizované dopravy a jejich protagonistů v podání automobilového průmyslu, ropného průmyslu, energetického průmyslu a státní správy. Práce má čtenáře seznámit s vývojem osobní motorizované dopravy jako "zásadní invence" v podání ekonomické teorie Josepha Schumpetera. Propojení vynálezů automobilu poháněného spalovacím motorem a derivátů ropy nastartovalo nový hospodářský cyklus, jehož součástí byla i tzv. "tvořivá destrukce". Té však podlehly nejen konkurenti z nemotorizované dopravy, ale též úspěšně se rozvíjející elektromobily. Ty se na pořad dne v současnosti vracejí z důvodu problematiky spalování ropného energetického nosiče. Příchod tvořivé destrukce elektromobility je stěžován odporem zájmových skupin ropného a automobilového průmyslu. Podle ekonomické teorie Claude Pondaven tomuto nátlaku státní sektor podléhá z důvodu nastavení demokratického systému. Silné zájmové skupiny mají silný vliv na volební podporu, za kterou se jim spřátelené politické strany odměňují brzděním pokrokových technologií. Hlavním cílem práce je předpověď reálnosti přechodu z...
Tvořivá destrukce uvnitř automobilového a energetického průmyslu - udržitelná elektromobilita jako politicko-hospodářská výzva EU
Vejbor, Jan ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Chatard, Benoit (oponent)
Diplomová práce "Tvořivá destrukce v automobilovém a energetickém průmyslu - Udržitelná elektromobilita jako politicko-hospodářská výzva EU" pojednává o problematice dopadů inovací na politicko-hospodářskou sféru. Předmětem studia je otázka osobní motorizované dopravy a jejich protagonistů v podání automobilového průmyslu, ropného průmyslu, energetického průmyslu a státní správy. Práce má čtenáře seznámit s vývojem osobní motorizované dopravy jako "zásadní invence" v podání ekonomické teorie Josepha Schumpetera. Propojení vynálezů automobilu poháněného spalovacím motorem a derivátů ropy nastartovalo nový hospodářský cyklus, jehož součástí byla i tzv. "tvořivá destrukce". Té však podlehly nejen konkurenti z nemotorizované dopravy, ale též úspěšně se rozvíjející elektromobily. Ty se na pořad dne v současnosti vracejí z důvodu problematiky spalování ropného energetického nosiče. Příchod tvořivé destrukce elektromobility je stěžován odporem zájmových skupin ropného a automobilového průmyslu. Podle ekonomické teorie Claude Pondaven tomuto nátlaku státní sektor podléhá z důvodu nastavení demokratického systému. Silné zájmové skupiny mají silný vliv na volební podporu, za kterou se jim spřátelené politické strany odměňují brzděním pokrokových technologií. Hlavním cílem práce je předpověď reálnosti přechodu z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.