Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kyvadlo nejen z pohledu střední školy
Chamrová, Martina ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je věnována historii a vy- užití kyvadel se zaměřením na vývoj měření času a tíhového zrychlení. Druhá kapitola se zabývá pojetím tématu kyvadlo z teoretického hlediska na všech úrovních českého vzdě- lávacího systému, včetně rešerše učebnic, sbírek úloh a vědeckých článků. Ve třetí kapitole jsou prezentovány výsledky rešerše zdrojů inspirace jednoduchých reálných pokusů, ap- pletů, simulací i laboratorních prací. Čtvrtá kapitola je zaměřena na teoretické pozadí čtyř vybraných modelů kyvadel a poslední kapitola je věnována jednoduchým experimen- tům s těmito vybranými modely. Ke každému z pokusů je na přiloženém DVD dostupný videozáznam. Práce je vhodná pro všechny vyučující fyziky, stejně jako pro vysokoškol- ské studenty učitelství fyziky. Může však sloužit i jako motivace pro žáky výběrových seminářů fyziky na středních školách. 1
Brachistochrona v teorii i pokusech
Chamrová, Martina ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsou uvedeny základní údaje týkající se úlohy o brachistochroně, především její historie a řešení. Druhá kapitola se zabývá konkrétními metodami řešení, které lze nalézt v literatuře. Jsou zde uvedeny klasické postupy, ale i řešení méně obvyklá. Ve třetí kapitole jsou prezentovány teoretické výpočty včetně numerických výsledků v konkrétních případech a diskutovány další problémy, které se při řešení úlohy o brachistochroně objevily. Poslední kapitola je věnována experimentům. Za prvé byly zkoumány energetické ztráty při valení s prokluzováním po kruhové dráze. Za druhé bylo provedeno porovnávání času pro kuličky valící se po třech reálných křivkách. Ke každému z pokusů je na přiloženém DVD dostupný videozáznam či fotografie. Práce je vhodná pro vysokoškolské studenty učitelství fyziky, ale může sloužit i jako motivace pro žáky výběrových kurzů fyziky na středních školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.