Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učedníci v Lukášově evangeliu
Cílková, Eva ; Scarano, Angelo (vedoucí práce) ; Brož, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce, "Učedníci v Lukášově evangeliu", se zaměřuje na formaci učedníků v Evangeliu podle Lukáše, která se uskutečnila na společné cestě s Ježíšem až do jeho smrti a zmrtvýchvstání. Práce zahrnuje stručný historický úvod včetně charakteristiky společnosti, lidský rozměr učedníků v kontrastu jejich vnitřní změny - obrácení při setkání s Ježíšem, povolání a následování. Linie sleduje vyvolení Dvanácti a preferenci některých z nich. V práci se promítá úvaha nad Ježíšovou pedagogikou a výukou určenou výhradně učedníkům, která má teologický rozměr. Učedníci jsou očitými svědky Ježíšova konání. Ježíš hlásá Boží království a zároveň oznamuje podmínky vstupu do tohoto království. Je zmíněna role žen v Ježíšově společenství, vykazující jistý náznak učednictví a význam jejich svědectví u hrobu. Napětí a selhání učeníků při posledních Ježíšových událostech v Jeruzalémě se mění při setkání ve společenství s Ježíšem, který vstal z mrtvých. Ježíš učedníky pověřuje apoštolskou misí a pokračuje v jejich formaci. Práce přináší náhled na učedníky, kteří, zdá se nejprve poslouchají a následují svého mistra, jakoby zpočátku tvořili určité pozadí Ježíšova příběhu. Ale postupně čím dál více vystupují do popředí, září jeho světlem a zpřítomňují jej a vytváří ten správný most vedoucí k Ježíši Kristu, který nám...
Využití biblických příběhů v katechezi, ve výuce náboženství a v prvouce v mladším školním věku
Cílková, Eva ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Eva Cílková VYUŽITÍ BIBLICKÝCH PŘÍBĚHŮ V KATECHEZI, VE VÝUCE NÁBOŽENSTVÍ A V PRVOUCE V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU Uplatnění metod dramatické výchovy pro výuku a katechezi v mladším školním věku Résumé Cílem této bakalářské práce je představit možnost využití biblických příběhů dramatickou metodou v katechezi, ve výuce náboženství a výuce prvouky dětí mladšího školního věku (6-10 let) na základní škole. V úvodních kapitolách jsou stručně představeny definice a vymezení fáze mladšího školního věku dítěte (stádia) podle vývojových teorií, vycházejících z prací odborníků v oblasti psychologického, morálního a náboženského vývoje, náboženské pedagogiky a oblasti moderní pedagogiky. Pro práci s dětmi je užitečné vzít v úvahu tyto poznatky a zamyslet se, jak pracovat s biblickým příběhem s ohledem na schopnost dítěte, aby mu bylo nejen umožněno zábavně a zajímavě prožít samotný biblický příběh, ale také z něj vyvodit poselství Božího slova v Písmu pro jeho dětský svět. Během celého období dětského věku provází dítě hra. Dítě se aktivně zapojuje do hry, je to jeho spontánní aktivita, "zaměstnání" v dětském světě. Dítě se učí nové role, komunikuje, poznává symboly a rity, které následně uplatňuje v životě. Hra, jako přirozená schopnost dětí, se dá výborně využít při dramatizaci biblického příběhu. Oživí příběhy z bible...
Učedníci v Lukášově evangeliu
Cílková, Eva ; Scarano, Angelo (vedoucí práce) ; Brož, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce, "Učedníci v Lukášově evangeliu", se zaměřuje na formaci učedníků v Evangeliu podle Lukáše, která se uskutečnila na společné cestě s Ježíšem až do jeho smrti a zmrtvýchvstání. Práce zahrnuje stručný historický úvod včetně charakteristiky společnosti, lidský rozměr učedníků v kontrastu jejich vnitřní změny - obrácení při setkání s Ježíšem, povolání a následování. Linie sleduje vyvolení Dvanácti a preferenci některých z nich. V práci se promítá úvaha nad Ježíšovou pedagogikou a výukou určenou výhradně učedníkům, která má teologický rozměr. Učedníci jsou očitými svědky Ježíšova konání. Ježíš hlásá Boží království a zároveň oznamuje podmínky vstupu do tohoto království. Je zmíněna role žen v Ježíšově společenství, vykazující jistý náznak učednictví a význam jejich svědectví u hrobu. Napětí a selhání učeníků při posledních Ježíšových událostech v Jeruzalémě se mění při setkání ve společenství s Ježíšem, který vstal z mrtvých. Ježíš učedníky pověřuje apoštolskou misí a pokračuje v jejich formaci. Práce přináší náhled na učedníky, kteří, zdá se nejprve poslouchají a následují svého mistra, jakoby zpočátku tvořili určité pozadí Ježíšova příběhu. Ale postupně čím dál více vystupují do popředí, září jeho světlem a zpřítomňují jej a vytváří ten správný most vedoucí k Ježíši Kristu, který nám...
Využití biblických příběhů v katechezi, ve výuce náboženství a v prvouce v mladším školním věku
Cílková, Eva ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Eva Cílková VYUŽITÍ BIBLICKÝCH PŘÍBĚHŮ V KATECHEZI, VE VÝUCE NÁBOŽENSTVÍ A V PRVOUCE V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU Uplatnění metod dramatické výchovy pro výuku a katechezi v mladším školním věku Résumé Cílem této bakalářské práce je představit možnost využití biblických příběhů dramatickou metodou v katechezi, ve výuce náboženství a výuce prvouky dětí mladšího školního věku (6-10 let) na základní škole. V úvodních kapitolách jsou stručně představeny definice a vymezení fáze mladšího školního věku dítěte (stádia) podle vývojových teorií, vycházejících z prací odborníků v oblasti psychologického, morálního a náboženského vývoje, náboženské pedagogiky a oblasti moderní pedagogiky. Pro práci s dětmi je užitečné vzít v úvahu tyto poznatky a zamyslet se, jak pracovat s biblickým příběhem s ohledem na schopnost dítěte, aby mu bylo nejen umožněno zábavně a zajímavě prožít samotný biblický příběh, ale také z něj vyvodit poselství Božího slova v Písmu pro jeho dětský svět. Během celého období dětského věku provází dítě hra. Dítě se aktivně zapojuje do hry, je to jeho spontánní aktivita, "zaměstnání" v dětském světě. Dítě se učí nové role, komunikuje, poznává symboly a rity, které následně uplatňuje v životě. Hra, jako přirozená schopnost dětí, se dá výborně využít při dramatizaci biblického příběhu. Oživí příběhy z bible...

Viz též: podobná jména autorů
1 Cílková, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.