Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tom Stoppard - an inventory of his postmodern and near-postmodern literary devices
Braňka, Štěpán ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou divadelních her Toma Stopparda. Zaměřuje se na jejich témata, postavy a moderní a postmoderní literární techniky, které Stoppard při psaní jeho her využíval. Teoretická část krátce uvádí pojem postmodernismus a některé jeho základní charakteristiky. Dále se zabývá absurdním dramatem. Praktická část analyzuje Stoppardovy hry z různých úhlu pohledu. Hlavní oblasti činily Stoppardovy moderní postmoderní tvůrčí techniky, témata jeho her a jejich rozdělení. Tato část týkající se téma take rozebírá postavy těchto her. Klíčováslova: Stoppard, postmodernismus, absurdní drama, hry
Human Corruption and Dystopian Motifs in Anthony Burgess' A Clockwork Orange and George Orwell's 1984
Braňka, Štěpán ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na stručnou analýzu románů 1984 a Mechanický Pomeranč. Analyzuje jejich rozdíly, dále co mají společného a způsoby, jakými George Orwell a Anthony Burgess používají dystopické motivy v jejich románech. Teoretická část se zabývá inspiracemi pro oba romány a odkazy ke skutečnému světu a totalitním režimům 20. století. Praktická část analyzuje dystopické světy v románech, jejich vlády, hlavní hrdiny a jazyk. Zkoumá romány s ohledem na téma popsaná v teoretické části. Klíčová Slova: dystopie, totalitarianismus, 1984, Mechanický Pomeranč
Tom Stoppard - an inventory of his postmodern and near-postmodern literary devices
Braňka, Štěpán ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou divadelních her Toma Stopparda. Zaměřuje se na jejich témata, postavy a moderní a postmoderní literární techniky, které Stoppard při psaní jeho her využíval. Teoretická část krátce uvádí pojem postmodernismus a některé jeho základní charakteristiky. Dále se zabývá absurdním dramatem. Praktická část analyzuje Stoppardovy hry z různých úhlu pohledu. Hlavní oblasti činily Stoppardovy moderní postmoderní tvůrčí techniky, témata jeho her a jejich rozdělení. Tato část týkající se téma take rozebírá postavy těchto her. Klíčováslova: Stoppard, postmodernismus, absurdní drama, hry
Human Corruption and Dystopian Motifs in Anthony Burgess' A Clockwork Orange and George Orwell's 1984
Braňka, Štěpán ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na stručnou analýzu románů 1984 a Mechanický Pomeranč. Analyzuje jejich rozdíly, dále co mají společného a způsoby, jakými George Orwell a Anthony Burgess používají dystopické motivy v jejich románech. Teoretická část se zabývá inspiracemi pro oba romány a odkazy ke skutečnému světu a totalitním režimům 20. století. Praktická část analyzuje dystopické světy v románech, jejich vlády, hlavní hrdiny a jazyk. Zkoumá romány s ohledem na téma popsaná v teoretické části. Klíčová Slova: dystopie, totalitarianismus, 1984, Mechanický Pomeranč

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.