Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Recepce motivů renesančního hermetismu u vybraných amerických křesťanských autorů
Borzič, Adam ; Štampach, Ivan Odilo (vedoucí práce) ; Hošek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá recepcí motivů renesančního hermetismu u dvou současných amerických křesťanských autorů, píšících o spiritualitě: Christophera Bamforda a Thomase Moora a přínosem takovéhoto přístupu pro křesťanskou spiritualitu. Téma je v úvodní části práce zasazeno do kontextu současné křesťanské spirituality, respektive krize institučního křesťanství. Na příkladu intra-spirituality, creation spirituality a spirituality emerging church jsou v práci představeny vedle hermetismem obnoveného křesťanství další pokusy, jak tuto krizi tvořivě překonat. V druhé části práce se setkáváme se stručným představením hermetismu a jeho recepcí v církevním starověku a středověku. Vlastní renesanční hermetismus je představen na třech vybraných myslitelích tohoto období: Marsilio Ficinovi, Pikovi della Mirandolovi a Paracelsovi. V třetí a čtvrté části této práce přichází ke slovu ideový svět Christophera Bamforda a Thomase Moora. U Bamforda nacházíme pokus o dějiny esoterního křesťanství. V centru jeho pozornosti stojí postava Moudrosti - Sofie, která představuje vnitřní střed esoterního křesťanství. Hermetismus je pro něj kosmologickým doplněním křesťanského zjevení. Jeho závěry jsou překvapivě křesťansky tradiční. Přínos Thomase Moora je v práci zkoumán především na jeho terapeuticko-spirituálním modelu péče...
Recepce motivů renesančního hermetismu u vybraných amerických křesťanských autorů
Borzič, Adam ; Štampach, Ivan Odilo (vedoucí práce) ; Hošek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá recepcí motivů renesančního hermetismu u dvou současných amerických křesťanských autorů, píšících o spiritualitě: Christophera Bamforda a Thomase Moora a přínosem takovéhoto přístupu pro křesťanskou spiritualitu. Téma je v úvodní části práce zasazeno do kontextu současné křesťanské spirituality, respektive krize institučního křesťanství. Na příkladu intra-spirituality, creation spirituality a spirituality emerging church jsou v práci představeny vedle hermetismem obnoveného křesťanství další pokusy, jak tuto krizi tvořivě překonat. V druhé části práce se setkáváme se stručným představením hermetismu a jeho recepcí v církevním starověku a středověku. Vlastní renesanční hermetismus je představen na třech vybraných myslitelích tohoto období: Marsilio Ficinovi, Pikovi della Mirandolovi a Paracelsovi. V třetí a čtvrté části této práce přichází ke slovu ideový svět Christophera Bamforda a Thomase Moora. U Bamforda nacházíme pokus o dějiny esoterního křesťanství. V centru jeho pozornosti stojí postava Moudrosti - Sofie, která představuje vnitřní střed esoterního křesťanství. Hermetismus je pro něj kosmologickým doplněním křesťanského zjevení. Jeho závěry jsou překvapivě křesťansky tradiční. Přínos Thomase Moora je v práci zkoumán především na jeho terapeuticko-spirituálním modelu péče...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.