Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam psychedelické zkušenosti u pacientů se zhoubným nádorovým onemocněním.
Borská, Karolína ; Kočárová, Rita (vedoucí práce) ; Javůrková, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce představuje téma psychedelických látek a potenciální význam zkušenosti s těmito látkami s důrazem na prožívání pacientů se zhoubným nádorovým onemocněním. Literárně přehledová část nejprve představuje psychedelické látky, jejich mechanismus účinku a fenomenologii. Dále je popsána důležitost kontextu psychedelické zkušenosti spolu s riziky a celkovým bezpečným užíváním těchto látek, představen je také terapeutický potenciál psychedelických látek. Následně je věnována pozornost zhoubným nádorovým onemocněním a jejich vlivu na psychiku jedince, společně s možnými terapeutickými postupy u takových pacientů. Práce postupně propojuje tato dvě témata a mapuje dostupné poznání v tématu psychedelické zkušenosti u jedinců se zhoubným nádorovým onemocněním i dalšími život ohrožujícími onemocněními. Návrh výzkumného projektu se zabývá možným významem zkušenosti s psychedelickými látkami u populace pacientů s diagnózou zhoubného nádorového onemocnění. Navržený výzkum má kvalitativního design a je postaven na vybraných poznatcích popsaných v literárně přehledové části. Cílem navrhovaného výzkumu je prozkoumání otázky, zda a jaký význam přisuzují pacienti s diagnózou zhoubného nádorového onemocnění své zkušenosti s psychedelickými látkami v souvislosti se svým onemocněním.
Výchova chlapců ve Spartě. Obraz agoge v athénské historiografii v kontextu spartsko-athénského soupeření.
Borská, Karolína ; Kepartová, Jana (vedoucí práce) ; Skopek, Robert (oponent)
Od mé první cesty v do Řecka, již před 20 lety, roste můj zájem o tuto oblast, která tolik ovlivnila evropskou kulturu a vzdělanost. Můj zájem o téma výchovy chlapců ve Spartě byl pak vyvolán studiem na univerzitě v Perpignanu, kde jsem v rámci studijního pobytu Erasmus rok studovala dějiny. Volnost ve výběru předmětů mne vedla k zapsání především přednášek z antických dějin. Překvapivě, antické Řecko a Řím jsou pro tamní studentky velkou neznámou a poprvé se s nimi setkávají až na vysoké škole. Nižší školství ve svých osnovách tuto část evropské historie nemá. Samotné přednášky byly spíše povrchovým opakováním už známých věcí, k rozšíření vědomostí sloužily semináře, které se pod vlivem francouzské historiografícké školy zabývaly především antickou každodenností. Vzhledem k tomu, že na oplátku tato část je u nás v především politicko-ekonomických přednáškám opomíjena, bylo to velmi obohacující. Poprvé jsem se dozvěděla něco více o výchově v dórských státech a celá otázka mne zaujala natolik, že jsem si hned začala půjčovat doplňkovou literaturu s cílem napsat tuto práci, která jak bych ráda, by měla seznámit její čtenáře s obrazem a hlavními rysy výchovy chlapců v klasické Spartě. Pro práci používám české, anglické nebo francouzské překlady původních antických děl. A frankofonní a anglosaskou...

Viz též: podobná jména autorů
2 Borská, Kateřina
3 Borská, Klára
1 Borská, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.