Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Instrumentalita učení pro budoucí cíle studentů gymnázia
Borůvková, Jiřina ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Diplomová práce byla koncipována jako výzkumná studie, jejímž cílem bylo zmapovat u studentů jejich vztah k budoucnosti, připisovanou důležitost, instrumentalitu učení, atribuční tendence u vybraných cílů a pojetí učení těchto studentů. Práce se zabývala také vazbami mezi sledovanými proměnnými. Výzkumný vzorek tvořilo 106 studentů gymnázia podobného věku. Jednalo se o studenty kvint osmiletého studia a prvních ročníků čtyřletého studia. Sledované proměnné jsem porovnala u skupin chlapců a dívek a u skupin studentů čtyřletého a osmiletého gymnázia. V rámci výzkumu byly použity jak kvantitativní, tak kvalitativní metody. Pro účely výzkumu jsem použila upravenou verzi Dotazníku důležitosti motivačních cílů a instrumentality studia pro tyto cíle De Voldera a Lense (1982) doplněnou o otázky týkající se atribučních tendencí studentů. Další metodou byly slohové práce zaměřené na popis jednoho dne v budoucnosti studentů doplněné několika otevřenými otázkami. Následně byla provedena kvalitativní analýza zaměřená na obsahy představ studentů, jejich časový horizont a další charakteristiky vztahu studentů k budoucnosti (spokojenost, realističnost, rozpracovanost, alternativnost). Pojetí učení studentů jsem zjišťovala prostřednictvím otevřené otázky: "Co Ty osobně rozumíš učením?". Pomocí kvalitativní analýzy...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.