Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Janáčkovo sčasování a spletna
Bogišová, Lucie ; KREJČA, Tomáš (vedoucí práce) ; OPLIŠTILOVÁ, Iva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výkladem sčasování a spletny, dvou klíčových hudebně teoretických pojmů Leoše Janáčka (1854¬–1928). První polovina textu si klade za úkol termín sčasování a celou řadu s ním spjatých výrazů přiblížit z hlediska Janáčkových teoretických spisů a studií předních českých muzikologů. Rovněž zde poukazujeme na rozpracování pojmu v podobě disciplíny zvané hudební kinetika, přičemž všechny dosažené poznatky o sčasování uvádíme formou slovníkového hesla. Cílem druhé poloviny práce je zmapovat obsah pojmu spletna se spřízněnými pojmy pocit a pacit a poukázat při tom na jejich vývoj v Janáčkově tvůrčím myšlení. Také zde znamená Janáčkovo teoretické dílo pro náš výklad základní předpoklad, na jehož poznatcích se odvíjí naše komentáře k reflexi spletny u řady českých i zahraničních autorů. I u spletny, pocitu a pacitu dokládáme precizaci termínu a to v podobě tónu reálného a imaginárního, jejichž charakteristiku podal Karel Janeček. Hlavním přínosem práce je přiblížit Janáčkovy ústřední hudebně teoretické výrazy formou dnešní hudební terminologie a pojmout termíny celistvě i s jejich přesahem do novodobého teoretického výzkumu. Pomocí popisu zkoumaných pojmů se nám také naskytla možnost poukázat na některé zajímavé momenty ve skladatelově teoretickém uvažování.
Úvod do studia jazzové harmonie
Bogišová, Lucie ; KREJČA, Tomáš (vedoucí práce) ; Levíček, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá terminologií a základními harmonickými jevy v oblasti jazzové harmonie. Její snahou je stručný a názorný vhled do harmonické stránky hudby, se kterou se čím dál častěji setkáváme, samostatně i napříč hudebními žánry, „vážnou“ hudbu nevyjímaje. Jejím hlavním cílem je osvětlit interpretům „klasické“ hudby základní jevy charakteristické pro jazzovou harmonii. Práce je členěna celkem do čtyř kapitol (Akord, Zápis skladeb, Základní stavební materiál a Harmonická věta). Přínosem práce je zejména srovnání konkrétních harmonických jevů jazzové hudby se shodnými (příbuznými) jevy oblasti klasicko-romantické harmonie. Práce je pro názornost doplněna množstvím praktických notových ukázek

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.