Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reklamy Hyundai z pohledu sémiotiky
Beťková, Markéta ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce nazvaná Reklamy Hyundai z pohledu sémiotiky se zabývá reklamními sděleními a významy, které jsou v nich ve větší či menší míře ukryté. Práce je inspirovaná knihou Rolanda Barthese Mytologie. V první části, v kapitole o značce Hyundai je vymezeno téma práce a nastíněno, proč byly pro analýzu vybrány reklamy prezentující vozy právě této značky. Další část práce tvoří kapitola o reklamě. Reklama je persvazivním typem komunikace, je součástí masových médií a má přesah do psychologie, sociologie, jazykovědy a dalších oborů, z toho důvodu budou v této části zahrnuty také relevantní poznatky příbuzných oborů. Společně s kapitolou o reklamě tvoří teoretický rámec práce kapitola o sémiotice. V té jsou definovány klíčové pojmy sémiotiky, kterými jsou semióza, znak, denotace, konotace, primární a sekundární sémiologický systém a mýtus a je popsána metoda sémiotické analýzy. V souvislosti s mytologií je prostor věnován i Rolandu Barthesovi a jeho pojetí moderního mýtu, který se překrývá s ideologií. V metodologické části je stanoven výzkumný záměr a formulovány výzkumné otázky. V analytické části je popsána denotativní rovina reklamních spotů, jedná se o popis děje, dění v obraze a zvukový doprovod. Samotná sémiotická analýza vychází z denotativní roviny sdělení a jsou v ní dominantním...

Viz též: podobná jména autorů
1 Beťková, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.