Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Intermedialita znaků elektronické komunikace - Využití emotikonů jako nových výrazových prostředků
Basovníková, Eva ; Čechová, Alena (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Intermedialita znaků elektronické komunikace: využití emotikonů jako nových výrazových prostředků nabízí mediální a sémiotický pohled na neverbální výrazový prostředek elektronické komunikace, jehož specifické vlastnosti se snaží odkrýt. Práce představuje emotikon nejen jako znak internetu, ale poukazuje na jeho intermediální rozměr, zřejmý v tištěných médiích. Předmět zkoumání je zasazen nejprve do širšího teoretického rámce, kde se čtenář seznamuje s charakterem internetového prostředí, získává přehled o mediálních a znakových koncepcích. V části praktické se poznatky uplatňují při rozboru jednotlivých ukázek, jež dokládají intermedialitu emotikonu. Znak je představen v časopise, komiksu, knize a reklamě, kde se na základě mediálních opozic internet - tisk objevují jednotící i rozdílné tendence v jeho fungování. Ukázky odhalují emotivní znak jako originální výrazový prostředek, avšak nejednou jako stereotypně užívaný mýtus. Na základě práce se čtenář dozvídá více o tomto komunikačním fenoménu, a může si snadněji vytvořit představu o základních principech fungování znaků v médiích.
Intermedialita znaků elektronické komunikace - Využití emotikonů jako nových výrazových prostředků
Basovníková, Eva ; Čechová, Alena (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Intermedialita znaků elektronické komunikace: využití emotikonů jako nových výrazových prostředků nabízí mediální a sémiotický pohled na neverbální výrazový prostředek elektronické komunikace, jehož specifické vlastnosti se snaží odkrýt. Práce představuje emotikon nejen jako znak internetu, ale poukazuje na jeho intermediální rozměr, zřejmý v tištěných médiích. Předmět zkoumání je zasazen nejprve do širšího teoretického rámce, kde se čtenář seznamuje s charakterem internetového prostředí, získává přehled o mediálních a znakových koncepcích. V části praktické se poznatky uplatňují při rozboru jednotlivých ukázek, jež dokládají intermedialitu emotikonu. Znak je představen v časopise, komiksu, knize a reklamě, kde se na základě mediálních opozic internet - tisk objevují jednotící i rozdílné tendence v jeho fungování. Ukázky odhalují emotivní znak jako originální výrazový prostředek, avšak nejednou jako stereotypně užívaný mýtus. Na základě práce se čtenář dozvídá více o tomto komunikačním fenoménu, a může si snadněji vytvořit představu o základních principech fungování znaků v médiích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.