Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Matematická prostředí Bludiště a Cyklostezky u žáků 1. stupně ZŠ
Bartoňová, Jana ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o matematických prostředích Bludiště a Cyklostezky. V úvodní části se zabývá vymezením dvou protipólních edukačních stylů, a to transmisivního a konstruktivistického. V rámci konstruktivistického edukačního stylu se dále zaměřuje na vyučování orientované na budování schémat a vymezení jeho zásad pro výuku matematiky podle Hejného metody. Také seznamuje s novým termínem genetický konstruktivismus, jehož autor prokazuje ukotvenost matematiky Hejného a jeho didaktických prostředí v dávné historii. Práce odpovídá na otázku, proč prostředí Bludiště a Cyklostezky patří do výuky matematiky, a tedy na jakém matematickém základě stojí. Proto poskytuje nahlédnutí do základů teorie grafů. Zaměřuje se na historické hledisko pojmů bludiště a cyklostezka a mapuje v Hejného učebnicích matematiky úlohy z prostředí Bludiště a Cyklostezky. Cílem výzkumné části je rozšíření zásobárny úloh z těchto dvou prostředí, zmapování řešitelských strategií žáků a nalezení efektivních výukových metod v souladu s vyučováním orientovaným na budování schémat, což bylo zkoumáno v rámci sedmi experimentů. V závěru práce je představena didaktická hra, jenž je zaměřena na úlohy z prostředí Bludiště a Cyklostezky. KLÍČOVÁ SLOVA matematická prostředí Bludiště a Cyklostezky, konstruktivismus, vyučování...
The football language from the point of view of the non-native speakers
Bartoňová, Jana ; Dovalil, Vít (vedoucí práce) ; Sherman, Tamah (oponent)
Práce se zabývá osvojením si cizího jazyka a jazykovou zkušeností českých fotbalistů v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Základem mého průzkumu je deset rozhovorů se současnými nebo bývalými fotbalisty, které mi pomohly analyzovat jejich jazykové zkušenosti. Získané informace podávají komplexní přehled o německém jazyce během jejich pobytu - představují počáteční znalost, klubové požadavky, možnosti volby učit se a její následky a dosaženou jazykovou úroveň. Zároveň se ukázalo, že mohou nastat situace, které osvojení cizího jazyka usnadní, nebo také stíží. Získávání jazykových zkušeností se projevilo jako velmi individualistický jev. Fotbalistům lingvistické vzdělávání komplikuje i fakt, že běžně užívaná němčina se liší od té, která je používána při komunikaci na hřišti. Podrobnější jazykový rozbor mi umožnily čtyři rozhovory v německém jazyce.

Viz též: podobná jména autorů
2 Bartoňová, Jitka
4 Bartoňová, Julie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.