Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnávací, klamavá a skrytá reklama
Bartl, Aleš ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Macek, Jiří (oponent) ; Patěk, Daniel (oponent)
Tato práce představuje českou, komunitární a francouzskou právní regulaci klamavé, skryté a srovnávací reklamy. Českou právní úpravu představuje jako úpravu nedokonalou a nekonzistentní. Současná úprava klamavé, srovnávací a skryté reklamy je do značné míry výsledkem implementace směrnic Evropského společenství. Tyto směrnice však byly do českého právního řádu implementovány často nedokonale, neúplně, nebo naopak až příliš doslovně. Tento nedostatek se týká zejména implementace Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES, o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům. Jednou ze zásadních otázek, kterou musela právní věda po implementaci směrnice vyřešit, je možnost použití generální klauzule nekalé soutěže podle obchodního zákoníku i pro případ nekalé obchodní praktiky ve vztahu podnikatel - spotřebitel. Obecně přijímaná odpověď je ta, že úprava generální klauzule nekalé soutěže je použitelná i pro spotřebitele, avšak pouze tehdy, pokud nekalá praktika podnikatele projde zároveň i testem nekalé obchodní praktiky podle Zákona o ochraně spotřebitele. V této práci dále obhajuji názor, že český zákonodárce zvolil při implementaci této směrnice do českého právního řádu sice relativně jednoduchou, avšak nesprávnou cestu. Promarnil tak mimo jiné výzvu k rekodifikaci české právní úpravy reklamy,...

Viz též: podobná jména autorů
2 BARTL, Adam
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.