Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Muzikálový sbormistr jako interpretační poradce
Balašová Trčková, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
RESUME Cílem práce je zmapovat na základě historického a společenského pozadí vývoj muzikálu jako hudebního žánru a v rámci uvedených souvislostí sledovat proměnnou úlohu sborových partů v tomto hudebně dramatickém oboru. Na vybraných sborových ukázkách demonstrovat, jakou cestou se ubíral vývoj interpretace muzikálových sborů. Tato teoretická východiska vyústí v konkrétní doporučení pro práci muzikálového sbormistra. Druhá část je zaměřena na úlohu dechu v přípravě interpreta na výkon.
Muzikálový sbormistr jako interpretační poradce
Balašová Trčková, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
RESUME Cílem práce je zmapovat na základě historického a společenského pozadí vývoj muzikálu jako hudebního žánru a v rámci uvedených souvislostí sledovat proměnnou úlohu sborových partů v tomto hudebně dramatickém oboru. Na vybraných sborových ukázkách demonstrovat, jakou cestou se ubíral vývoj interpretace muzikálových sborů. Tato teoretická východiska vyústí v konkrétní doporučení pro práci muzikálového sbormistra. Druhá část je zaměřena na úlohu dechu v přípravě interpreta na výkon.
Úloha sbormistra v muzikálovém žánru
Balašová Trčková, Jana ; Valášek, Marek (oponent) ; Veverková, Jana (vedoucí práce)
Cílem mé práce je představit muzikál jako formu hudebního divadla a přiblížit práci muzikálového sbormistra, která bývá velice často podceňována, stejně jako žánr samotný. Bohužel musím konstatovat, že některými jedinci je vnímán jako určitá forma nic neříkajícího "bulvárního" divadla. Většinou tyto "definice" pramení z neznalosti a nedostatku informací. Díky totalitnímu režimu, který v naší republice vládl po dobu čtyřiceti let, byl muzikál vnímán jako pokleslé umění kapitalistického světa. Za první "muzikálový" počin v Čechách se dá považovat předválečná Vest Pocket Revue Jiřího Voskovce a Jana Wericha. Premiéra se konala 19. 4. 1927 ve dvoraně Umělecké besedy na Malé Straně pod patronátem absolventského klubu dijonského lycea, které navštěvoval Jiří Voskovec v letech 1921-24. Premiéra měla být zároveň i derniérou, jenomže pro úspěch u publika a části kritiky se těch představení uskutečnilo celkem 208 (některé prameny uvádějí až 245 repríz). Pod hlavičkou Osvobozeného divadla se revue hrála poprvé 28. 5. 1927. Devatenáct obrazů revue se střídavě odehrává na scéně a na předscéně, aby se mezitím mohly vyměnit kulisy. Tady je počátek pověstných forbín, které se pak v představeních V+W objevovaly pravidelně. Jednotlivé obrazy tvořily uzavřené celky, které mohly obstát i samostatně. Navzájem je spojovala pouze...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.