Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problémová výuka zeměpisu v praxi - úskalí, témata a vzdělávací cíle
Babčaníková, Petra ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Fikarová, Veronika (oponent)
Téma problémové výuky je v odborných kruzích didaktiky geografie problematikou aktuální a diskutovanou. Předkládaná diplomová práce s názvem Problémová výuka zeměpisu v praxi - úskalí, témata a vzdělávací cíle se snaží zjistit, jak se problémovou výuku daří uplatňovat v českém prostředí. První část práce se věnuje teoretickému vymezení konceptu problémové výuky. V další části se práce zabývá dotazníkovým šetřením zjišťujícím vnímání a realizaci problémové výuky učiteli zeměpisu a také výsledky řízených rozhovorů s učiteli praktikujícími problémovou výuku ve svých hodinách. Záměrem dalšího výzkumu je identifikace vhodných témat problémové výuky zeměpisu a analýza problémově koncipovaných vzdělávacích cílů v Revidované Bloomově taxonomii. Na základě předpokladu, že problémová výuka je v zahraničí rozvinutější, jsou témata a vzdělávací cíle uplatňovaná v českém prostředí porovnávána s tématy a cíli z prostředí anglického, konkrétně z dokumentu Schemes of Work. S přihlédnutím k výsledkům práce lze konstatovat, že problémová výuka v Česku adekvátně naplňuje požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, kterými se musí řídit každý učitel. Komparace výsledků výzkumu s očekávanými výstupy problémové výuky anglického typu nicméně ukazuje, že uplatnění problémové výuky v Česku má své limity a je...
Problémová výuka zeměpisu v praxi - úskalí, témata a vzdělávací cíle
Babčaníková, Petra ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Fikarová, Veronika (oponent)
Téma problémové výuky je v odborných kruzích didaktiky geografie problematikou aktuální a diskutovanou. Předkládaná diplomová práce s názvem Problémová výuka zeměpisu v praxi - úskalí, témata a vzdělávací cíle se snaží zjistit, jak se problémovou výuku daří uplatňovat v českém prostředí. První část práce se věnuje teoretickému vymezení konceptu problémové výuky. V další části se práce zabývá dotazníkovým šetřením zjišťujícím vnímání a realizaci problémové výuky učiteli zeměpisu a také výsledky řízených rozhovorů s učiteli praktikujícími problémovou výuku ve svých hodinách. Záměrem dalšího výzkumu je identifikace vhodných témat problémové výuky zeměpisu a analýza problémově koncipovaných vzdělávacích cílů v Revidované Bloomově taxonomii. Na základě předpokladu, že problémová výuka je v zahraničí rozvinutější, jsou témata a vzdělávací cíle uplatňovaná v českém prostředí porovnávána s tématy a cíli z prostředí anglického, konkrétně z dokumentu Schemes of Work. S přihlédnutím k výsledkům práce lze konstatovat, že problémová výuka v Česku adekvátně naplňuje požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, kterými se musí řídit každý učitel. Komparace výsledků výzkumu s očekávanými výstupy problémové výuky anglického typu nicméně ukazuje, že uplatnění problémové výuky v Česku má své limity a je...
Zánik přirozených stanovišť - aplikace do geografického vzdělávání
Babčaníková, Petra ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Král, Luboš (oponent)
Téma práce, zánik přirozených stanovišť, je v dnešní době velmi aktuální. Lidská činnost má negativní dopad na přirozená prostředí. V práci jsou shrnuty příčiny a důsledky zániku ohrožených ekosystémů. Druhy organismů ekologicky vázaných na tamější podmínky prostředí s jejich zánikem také vymírají. Tím se rychlým tempem snižuje biodiverzita dané lokality. Práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje teoretickému úvodu v podobě odborné literární rešerše na téma zánik přirozených stanovišť. Jednotlivé kapitoly jsou děleny podle ekosystémů (korálové útesy, mangrovy, mokřady, jezera, lesní ekosystémy). Zvlášť je pak vyčleněn proces fragmentace prostředí, který rovněž přispívá k zániku přirozeného prostředí. Nejvyšší podíl na ničení ekosystémů má odlesňování, proto je mu v této části věnováno nejvíce prostoru s doplněním o grafy zalesnění ve světě. Druhá část obsahuje aplikaci odborné tématu do geografického vzdělávání a to vymezením základních pojmů a navrhnutím pracovního listu pro žáky gymnázia. Cílem je rozvíjet u žáků globální myšlení a vzbudit zájem o trvale udržitelný rozvoj. Zánik přirozených stanovišť je důležitým tématem nejen ve školách, ale i v celé společnosti, protože vypovídá o budoucnosti planety Země.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.