Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka tělesné výchovy na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích z pohledu fyzioterapie
BUŘIČOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá výukou tělesné výchovy na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích z pohledu fyzioterapie. V první části práce je popsána anatomie a fyziologie axiálního systému, svalů hlubokého stabilizačního systému páteře a fascií. Dále je popsána skolióza, jakožto patologický stav axiálního systému. Poslední kapitola je věnována strečinku, jeho podstatě a rozdělení. Druhá polovina práce obsahuje praktickou část, která je tvořena výzkumem smíšeného typu. Výzkumný soubor zahrnuje celkem 19 respondentů studenty pedagogické fakulty a studenty Fyzioterapie. Soubor byl vybrán podle stanovených kritérií. Pro získání dat byla použita metoda rozhovoru a pozorování. Rozhovor s každým respondentem proběhl tváří v tvář. Hlavním cílem práce bylo zmapovat výuku tělesné výchovy na Jihočeské univerzitě V Českých Budějovicích z pohledu fyzioterapie u vybraného souboru. U studentů pedagogické fakulty bylo cílem zjistit, zda budoucí učitelé tělesné výchovy vnímají sport a pohyb v kontextu zdravých pohybových aktivit. U studentů Fyzioterapie bylo dílčím cílem zjistit, zda tito studenti, kteří mají v rámci svých studijních plánů tělesnou výchovu, jsou v tomto předmětu vzděláváni s ohledem na zdravé pohybové aktivity (PA). U první výzkumné skupiny (Studenti pedagogické fakulty JU) výsledky v první řadě prokázaly neznalost hlubokého stabilizačního systému páteře a jeho důležitosti při konání jakékoliv pohybové aktivity. Naopak strečink správně vnímají jako nutnou součást pohybové aktivity. Z výsledků druhé skupiny (Studenti Fyzioterapie JU) vyplynulo, že studenti nejsou spokojeni s dosavadní výukou tělesné výchovy, postrádají všestrannost, pestrost a propojenost s fyzioterapeutickými znalostmi.

Viz též: podobná jména autorů
3 BUŘIČOVÁ, Klára
4 Buřičová, Karolína
2 Buřičová, Karolína Tamara
3 Buřičová, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.