Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvod a delikvence mládeže
Brožová, Pavlína ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Klusáček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vztahem delikvence mládeže a rozvodu a dalších souvislostí. Naším cílem je popsat tento vztah a ověřit stanovené hypotézy, které byly formulovány na základě teorie sociálních vazeb (Hirschi, 1969/2008), teorie napětí (Agnew, 1992), "power control theory" (Hagan et al., 1985) a dalších výzkumů. Hypotézy jsou testovány na českých datech mezinárodního selfreportového výzkumu ISRD-4. V první části jsou představeny dosavadní poznatky o souvislosti rozvodu a delikvence mládeže. Následně jsou představeny hypotézy a výzkum ISRD-4. Vztah rozvodu a delikvence je statisticky signifikantní, ale jedná se o slabý vztah. Významnější souvislost s delikvencí mládeže nalezneme u rodičovského dohledu nebo emocionální podpory. V práci se tedy potvrdilo, že ač rozvod vychází jako signifikantní faktor, pro přesnější predikci jsou významnější jiné faktory. Zkoumat rodinné prostředí obecně je však důležité. Klíčová slova rozvod; delikvence mládeže; selfreportový výzkum; teorie napětí; sociální kontrola; Česká republika
Integrace dětí s mentálním postižením v mateřské škole
BROŽOVÁ, Pavlína
Každý člověk je jedinečná osobnost s právem na plnohodnotný život, jehož součástí je společně s láskou a uznáním též právo na vzdělání. Děti s mentálním postižením se vyvíjejí pomaleji, to ale neznamená, že jsou méně citlivé, možná právě naopak. Integrace, stejně jako další jiná témata, má nejen příznivce, kteří ji vyzdvihují a opěvují, ale i odpůrce kteří jí zcela zavrhují. Nelze vytknout ani jeden názor nikomu z těchto lidí. Úspěch integrace závisí na několika na sobě závislých faktorech. Mezi jednotlivé faktory ovlivňující integraci patří připravenost organizace a všech aktérů tohoto procesu. Neoddělitelnou součástí je tedy připravenost osob, nejen k integrovanému, ale i k integraci jako takové. Podle výzkumu k hypotéze H1 je postoj pracovníků specializovaných předškolních zařízení je kladný, čímž se hypotéza vyvrátila. Hypotéza H2 jednoznačně potvrdila že rodiče chtějí integrovat své děti s mentálním postižením do běžných mateřských škol. Ani hypotéza H3 nebyla potvrzena, neboť postoj vedoucích pracovníků mateřských škol k dětem s mentální retardací v Českých Budějovicích je stejně pozitivní jako u vedoucích pracovníků mateřských škol v Jindřichově Hradci. Nutno dodat, že ač je postoj k integraci jako celku pozitivní, co se týká integrace dětí s mentálním postižením pak i ta je vítána, ovšem pouze u postižení lehčích forem.
Práva pacientů na gynekologicko-porodnickém oddělení se zaměřením na problematiku studu a soukromí
BROŽOVÁ, Pavlína
V teoretické části jsou zahrnuty poznatky z historie Práv pacientů, jak ve světě tak i v České republice. Je zde také zmíněna právní úprava spojená s Právy pacientů. Dále jsou zde okomentována samotná Práva pacientů, jednotlivě tak jak jsou uvedená v Etickém kodexu Práv pacientů. Jako specifikum jsou pak uvedena práva plodu a těhotné ženy. Práva pacientů jsou neobyčejně rozsáhlé téma týkající se nejen pacientů, ale i ošetřovatelského personálu. Zmíněny jsou proto i etické kodexy sester a porodních asistentek, dále pak možnosti zajišťování soukromí na porodním sále a specifická role porodních asistentek při na porodním sále. Pro naplnění výzkumné části byla použita metoda dotazníku. Dotazník byl rozdán dvěma výzkumným souborům, porodním asistentkám a pacientkám hospitalizovaným na gynekologicko {--} porodnickém oddělení. Cílem práce bylo zjistit dodržování Práv pacientek na gynekologicko {--} porodnickém oddělení. Na základě tohoto cíle byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza, zda pacientky vnímají dodržování Práv pacientek a druhá hypotéza zda sestry dodržují Práva pacientek. Hypotézy se nám potvrdily. Výsledky ukazují, že pacientky svá pacientská práva znají a že mají pocit, že jsou zcela naplňována. Porodní asistentky pak pacientská práva nejen plní a respektují, ale snaží se i přizpůsobit jednotlivým požadavkům.
Celá čísla pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ
BROŽOVÁ, Pavlína
Diplomová práce představuje ucelený studijní materiál týkající se oboru celých čísel pro potřeby posluchačů učitelství 1. stupně ZŠ. Teoretická část pojednává o problematice celých čísel z pohledu několika autorů. V praktické části zjišťuji úroveň znalostí o celých číslech dětí 1. a 5. ročníku základní školy a studentů pedagogické fakulty JČU. Dále se zaměřuji na přístup učitelů 1. stupně ZŠ k této problematice. Součástí DP je i sbírka úloh pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ i pro učitele v praxi.

Viz též: podobná jména autorů
6 BROŽOVÁ, Pavla
6 Brožová, Pavla
4 Brožová, Pavlína
1 Brožová, Petra,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.