Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klavírní spolupráce. Specifické umění klavírní hry
Papežová Erlebachová, Marie ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent) ; Bogunia, Stanislav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma klavírní spolupráce, která je nezbytnou a krásnou součástí klavírní hry. Tento obor vyžaduje od klavíristy specifický přístup, který je předmětem náplní mnoha studijních oborů po celém světě. Cílem první části této práce je zmapování vývoje a současného stavu výuky klavírní spolupráce jak z odborné literatury, praktického vyučování, které bylo v této disertaci zkoumáno v rámci střední Evropy. Tímto výzkumem byla ověřena shoda odborné literatury s pedagogickou praxí ve střední Evropě. Cílem druhé části této práce je navázaní na odbornou literaturu, která nedostačující zejména v oblasti spolupráce s jednotlivými hudebními nástroji. Proto tato část zaměřuje na specifické problémy klavírní spolupráce s jednotlivými nástrojovými skupinami, tedy se smyčcovými nástroji, dřevěnými dechovými nástroji žesťovými dechovými nástroji. U těchto nástrojových skupin byly vytvořeny případové studie, které zkoumají specifické vlastnosti jednotlivých nástrojů ve vztahu ke klavírní spolupráci. Výzkum těchto vlastností probíhal ve Zvukovém studiu na HAMU (Hudební taneční fakulta Akademie múzických umění v , kde byly jednotlivým nástrojům měřeny hladiny akustického tlaku v různých technických variantách. Zvukové vyvážení mezi jednotlivými nástroji a klavírem byl zkoumán ocí poslechové analýzy...
Orchestrální díla Wojciecha Kilara se zaměřením na dílo Orawa
Erlebachová, Marie ; FARKAČ, Hynek (vedoucí práce) ; BOGUNIA, Stanislav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na orchestrální dílo polského hudebního skladatele Wojciecha Kilara a především na jeho kompozici s názvem Orawa. První část práce je věnována osobnosti autora a jeho tvůrčím obdobím. Druhá část se zabývá všemi ryze orchestrálními skladbami Wojciecha Kilara, a to skladbami Choralvorspiel, Générique, Kościelec 1909, Krzesany, Mała uwertura, Przygrywka i kolęda, Ricordanza per archi, Riff 62, Springfield Sonnet, III. Symfonia „September Symphony” a Uwertura uroczysta. Poslední a hlavní část práce se věnuje skladbě Orawa. Jsou zde zaznamenány nejen inspirace a okolnosti vzniku skladby, ale také formální, harmonický a tektonický rozbor. Jsou zde přiloženy i přehledné grafy znázorňující fakturu, formu, harmonii a tektoniku skladby.
Instrumentální koncerty B.Martinů
Shuklina, Valentina ; Dohnányi, Oliver (vedoucí práce) ; Dohnányi, Oliver (vedoucí práce) ; Bogunia, Stanislav (oponent)
Ve své diplomové práci na téma " Instrumentální koncerty Bohuslava Martinů " jsem se pokusila udělat přehledný a podrobný rozbor všech jeho koncertních skladeb. Zajímaly mě i časové a historické podmínky vzniku a původní interpreti, kteří většinou stáli u zrodu skadeb, jakožto další osud děl ( následující reprízy a vydání děl tiskem). Vyjma několika ne moc významných děl jsem udělala poměrně podrobný teoretický rozbor všech koncertů. V kapitole " Koncerty" jsem shrnula shodné prvky kompozice pro celou koncertantní tvorbu autora. V kapitole " Interpretace" jsem se snažila podívat na problematiku interpretací koncertů z hlediska dirigentského a také sdělit své vlastní zkušenosti z nácviku Rhapsody - Concerto pro violu a orchestr, který jsem dirigovala na svém bakalářském koncertě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.